👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
beste mensen
mijn vraag gaat over een astra F wagon 17 TD bj 1996
vroeger kon ik mijn astra na dat de gloeilampje uit was gewoon starten.
sinds kort is starten heel moeilijk geworden.
als ik de bouiegs warm maak volgens de gloeilampje (tot dat lamp je uit is) dan moet ik heellang door draaien voor dat de auto start, en als ik de auto met veel draaien start komt uit het uitlaat heel veel rook uit.
ik krijg het gevoel dat de gloeilamp wel normaal funcioneerd(aan en uit)maar dat de boigeis niet warm worden,
Door door te starten worden de boigeis wel warm en start de auto later wel, en de eerste paar keer als ik ik gas geef dan maak de auto geen verbranding maar hij spuit wel diesel in de cilinders en als auto dan aan slaat dan zit er in de cilinders zoveel diesel die half verbrabd is en half niet. de rook die uit het uitlaat komt ruikt ook een beitje naar diesel. de kelur van de rook is wit met grijs en zwart.
Ik heb de gloibougies pas nieuw in gezet.
Zou het aan de zekering kunnen liggen of zou dat een relee zijn.
ik weet niet wat de probleem is,
weet iemand wat de probleem is en hoe ik dat kan op lossen.
mvg
desje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zet is een multimeter op de bougys en de andere poot op de massa en laat dan iemand voor gloeien dan moet je is kijken of er spanning op de bougys komt.
gr tijne
Probleem is over
beste martijn bedankt voor je tip.
ik heb een multie meter op de bouigies-kabel gezet en komt maar 9 volt stroom op ik had ergens anders gelezen dat het rond 11 moet zijn. Ik andere accu op gezet en nogmaals geprobeerd en wel hoor gelijk starten.
probleem was dat mijn accu niet meer goed was, hij is in een keer kapot gegaan. alles doet weer goed en zoals het hoordt.
wat ik dan vreemd vind is dat een accu eneens kapot kan gaan
is dat normaal ??????
maar jah.....
19 jaar
kijk een accu is een chemis proses en daar wil nog wel is wat mis gaan.
platen kunnen krom trekken waardoor hij cortsluiting maakt en dus niet voldoen kracht meer heeft maar er kan van alles gebeuren.
ik heb laatst ook me accu kunnen vervangen terwijl die nog geen jaar oud was maar is toch hellemaal dood dus daar is geen pijl op te trekken.
gr tijne
19 jaar
Dan zit er nog wel garantie op Tijne als het goed is...
Meestal 2 jaar oid...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar