Opel Astra: Start slecht bij koud weer

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DTi

Mijn Astra start slecht (c.a. 10-15sec) bij koud weer. Als hij eenmaal draait, pruttelt hij prima.
Hij start beter als ik met het gaspedaal een paar keer pomp.

Enig idee wat dit kan zijn?
Het wagentje heeft c.a. 200.000km gelopen.

hansaplazt

Geplaatst door hansaplazt (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Neem je wel tijd om te gloeien? Contact maken en 10 sec wachten bij temp < 5 gr. C Groeten.

hansaplazt (0), 13 jaar geleden

[quote=Punt]Neem je wel tijd om te gloeien? Contact maken en 10 sec wachten bij temp < 5 gr. C Groeten.[/quote]
Yep 8-)

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Verder kan je testen op startsnelheid , lucht in de aanvoer van de brandstof,(retoerleidingen ) en conditie van het brandstoffilter.Als laatste of eerste de ECU uitlezen of de gemeten waarden wel echt zijn . Succes.

hansaplazt (0), 13 jaar geleden

Kan het ook zijn dat de gloeibougies vervangen moeten worden?
Brandstoffilter is nog geen jaar oud. Na het starten pruttelt de motor overigens prima. Bij verkeerde lucht/brandstof aanvoer lijkt me dat dit ook te merken is na het starten?

kleijn (0), 13 jaar geleden

kabel van je accu goed vast
massa

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Als er een gloeier defect is krijg je daar een melding van.

hansaplazt (0), 13 jaar geleden

[quote=Punt]Als er een gloeier defect is krijg je daar een melding van.[/quote]
Op het radio display?

hansaplazt (0), 13 jaar geleden

Dan zal ik toch jouw Punt(en) eens moeten bekijken ;-)
[quote=Punt]Verder kan je testen op startsnelheid , lucht in de aanvoer van de brandstof,(retoerleidingen ) en conditie van het brandstoffilter.Als laatste of eerste de ECU uitlezen of de gemeten waarden wel echt zijn . Succes.[/quote]
1. Wat bedoel je met "testen op startsnelheid"?
2. Hoe zie je of er lucht in de brandstofaanvoer/retourleiding zit en hoe kun je dit oplossen?
3. De ECU uit te lezen, moet ik daarvoor naar de dealergarage?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Bij def. gloeier gaat het oranje motor symbooltje branden.

Bij het koudstarten is de snelheid van de motor HEEL belangrijk . Snel de lucht samen persen moet de lucht zo verwarmen dat de brandstof wil verbranden .

Er is doorzichtig slang te koop wat je tiussen de aanvoer naar de pomp doet.




Uitlezen moet bij iemand die zo'n uitleesapparaat heeft. !!

hansaplazt (0), 13 jaar geleden

[quote=Punt]Bij def. gloeier gaat het oranje motor symbooltje branden.[/quote]
Alleen het lampje met de steeksleutelafbeeling brand een minuutje. Daarna gaat deze uit.

[quote]Bij het koudstarten is de snelheid van de motor HEEL belangrijk . Snel de lucht samen persen moet de lucht zo verwarmen dat de brandstof wil verbranden.[/quote]
Bedoel je hier de snelheid van de startmotor mee? Zo ja, deze blijft constant. Het is denk ik niet zo dat hij moeite heeft de motor aan te jagen. De draaisnelheid blijft constant. Ook bij lang starten.

[quote]Er is doorzichtig slang te koop wat je tiussen de aanvoer naar de pomp doet.[/quote]
Ik zoek nog een Service and Repair handleiding. Enig idee waar ik deze kant downloaden?

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Je zegt dat de motor al 2ton gedraaid heeft zodat de snelheid waarmee de motor rond gaat wat is afgenomen. Vergelijk het eens met een ander. Hoe jong is de accu .....zet er eens een accu bij met stevige kabels. Meet het verschil . Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.