beste mensen,
in mijn auto heb ik ongeveer een jaar geleden een startonderbreker gemonteerd. deze onderbreekt nu alleen de startmotor. destijds ben ik lekker aan het experimenteren geweest om ook de brandstofpomp te onderbreken. dit is mij tot nu toe niet gelukt.
voor zover ik weet gaat het om de blauw/witte draad die uitkomt in het zekeringenbakje. wat ik ook probeer, onderbreken, ho maar.
wat doe ik fout. ik heb 2 draden, een min en een plus van de onderbreker (3 circuits kan ermee worden onderbroken). monteer ik de draden exact zo als mijn startmotor onderbroken is dan weigert de brandstofpomp dienst, ook als ik hem uit de blokkering haal. het gaat om een msi onderbreker met een grote koptelefoonstekker.
gr.
martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
indien je de pomp rechtsreeks blokkeert en daarna het contact aanzet heb je kans dat relais even schakelt, de pomp niet draaiend krijgt (blokkering) en daarna dus afschakalt aangezien de ecu dan dit als een fout herkent.
Dit is een theorie !!!Ik weet niet wat er eereder gebeurt; het onderbreken van de beveiliging of het schakelen van het pomprelais.
Martin,
Waarom onderbreek je de plus van de bobine niet.
Hans
heb ik ook aan zitten denken. welke draad (kleur) moet ik onderbreken en kan dit vanuit het zekeringenkastje?
gr.
martin
19 jaar
De plus naar de bobine, Ik zou het bij het contactslot doen.
Hans
weet jij zo uit je hoofd de juiste kleur of is dit dezelfde kleur die op je bobine zit?
gr.
martin
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar