auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel kadett gsi 2.0 8v: stationair toerental ruim 2000

Bouwjaar: 1991

Mijn gsi'tje 2.0 8v blijft stationair hangen op de 2000 toeren.
nu heb ik de lfr al goed schoonegmaakt, zonder resultaat. andere lfr geleend, toen bleef hij zelfs op de 4000 hangen, die ff schoongemaakt maar komt niet lager dan de 2000 toeren.

als ik de stekker van de lfr eruit trek, zakt het toerental iets maar auto blijt lopen.

wat kan dit zijn?
ow ja, alle slangen zijn nog goed!
en is het ergst bij warme motor! koud niet altijd last van

Geplaatst door

GSIgouda (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

brand het motorstoringslampje na verloop van tijd?

Heb je de gaskleppotmeter al gecontroleerd? Deze kan ook blijven hangen...

Groeten,

Nathan

Nathan 0

20 jaar

als je de slang van de lfr dichtknijpt, slaat de motor dan af?

Opeltje 0
badge

20 jaar

ja,
dat wel...
maar als ik hem dan los laat schiet hij naar de 3500 toeren...

nu rijd ik overigens zonder de stekker erin,
dan loopt hij wel.
wellis waar rond de 1100/1200 toeren
verder wel goed...

luchtslang tussen luchtfilter en inlaatbuis niet lek?


Opeltje 0
badge

20 jaar

nee, zelfs om alles te verkomen helemaal rondom met duck tape bedekt......

GSIgouda 0

20 jaar

heb je je accu pool al ff los gehaald na het reinigen van de lfr

comajaya 0

20 jaar

en je moet met de motor uit en als je dan gas geeft wel een klikje horen bij je potentiometer anders staat hij niet goed zoals Opeltje al zei

comajaya 0

20 jaar

klikje?? :( potentie meter? is dat je lfr? en accu pool heb ik los gehad ja,
maar voor een reset moet hij toch kwartier eraf en dan starten zonder gas geven....
mijn gsi heeft nog nooit gestart zonder gas geven....

GSIgouda 0

20 jaar

Als je aan de rechterkant van het injectorhuis kijkt, zie je een onderdeeltje met een stekkertje wat er bovenin ingeklikt is...dat onderdeeltje is je gaskleppotentiometer...Als de samenwerking tussen je stappenmotor (als je voor de motor staat, zit deze linksvoor in het inj. huis) en dit onderdeel niet goed is, is je mengselregeling ook niet goed...de potmeter kun je simpelweg demonteren door de twee torx schroeven te lossen en dan schoon te maken of te vervangen...

Groeten,

Nathan

Nathan 0

20 jaar

nog steeds het zelfde probleem
wie helpt me?
heb intussen alle slangen al vervangen....
niks helpt!

GSIgouda 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.