close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Steeds in noodloop

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 CDTI

Allen,

Mijn Vectra gaat steeds in noodloop. Het probleem is niet te vinden.
Heb de auto in Nov. afgelopen jaar gekocht, en begin dit jaar laten tunen bij Tunex (zeer tevreden hierover). (ter info)
Echter, 2 maanden terug begon er telkens een lampje te branden (auto met sleutel in).

-laten uitlezen: EGR klep kapot, vervangen. (bij officiele OPEL dealer)
Ging een tijdje goed, vervolgens weer telkens het lampje.

-laten uitlezen: turbo + turbodruksensor vervangen, regeneratie van roetfilter.
Ging weer 2 weken goed, nu weer telkens het lampje.

Nu zegt de dealer, dat het ligt aan de korte afstanden die er mee gereden worden. (enkele rit naar werk is +/- 25 km).
Volgens mij is dit een l*lverhaal, ik heb deze auto nu 7 maanden, en 16.000 km gereden, dus hij heeft niet echt veel stil gestaan!
De auto rookt behoorlijk!

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, ik krijg namelijk sterk het idee dat ze het bij de dealer niet weten en gewoon geld uit mijn zakken aan het kloppen zijn.

Geplaatst door

Reedewaal (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Korte ritten in een diesel met roetfilter is inderdaad vragen om narigheid.
Nu is deze nog getuned ook en zal misschien bij vollast nog wat meer roet veroorzaken.

De hele vraag is hier, wat is een korte rit? Algemeen een rit die te kort is om compleet te regenereren.
Regeneren begint pas als de motor en uitlaat goed warm zijn en duurt zo maar 20 - 30 minuten.
Af en toe een half uurtje met een hoger toerental (3500-4000) doet wonderen.

oldford 0
badge

13 jaar

Laat de hoeveelheid lucht meten die door de LLM gaat . Dit moet tussen een max. en min. waarde liggen . Afwijken naar min. is al verdacht. Een terzake kundige kan het je zo laten zien. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Laat de slangen richting turbo goed controleren op schuertjes cq haarscheurtjes.
Heb het ook gehad bij mijn vectra-C. Bleek uiteindelijk een of ander vacuumslangetje te zijn van de turbo waar een scherutje in zat.
Kosten nihil..

ducatif1 0

13 jaar

Allen bedankt voor de tips en info.

Ben nog bij de garage geweest. Ze hebben daar een eindje gereden.
Man zou me nog terug bellen, maar heb hem nog steeds niet gehoord. Als ik nu bel is hij ....... op vakantie!!

Echter probleem niet meer gehad. Ik denk dat die monteur bij de proefrit iets gedaan heeft, maar weet niet wat.
Ik ben in ieder geval (voorlopig) van dit probleem af.

Reedewaal 0

13 jaar

ga eens terug naar het tune bedrijf die zullen daar wel bekend mee zijn

kleijn 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.