P0106 - inlaatspruitstuk druksignaal
P1612 - IMMO
P1613 - IMMO
Deze foutcodes komen constant weer. Auto rijdt verder normaal.
Als je foutcodes wist komt de P0106 automatisch terug. Dan brandt het lichtje van de "auto met sleutel". Als je een paar honderd meter rijd gaat dit lampje uit en licht het lampje van de "motor" op. Foutcodes P1612/1613 staan er dan ook terug in.
Iemand ervaring met dit type? Blijkbaar valt dit bij Fiat regelmatig voor en moet er dan een drukventiel vervangen worden op de turbo.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de druksensor op de inlaat defect , monteer eens een nieuwe en vergelijk de druk
als je contact aan zet dan moet je ongeveer 1 bar hebben , meestal geeft de oude meer aan
Thx, gaan dit na ons verlof doen.
druksensor vervangen, maar wat een roet jongens.
Probleem opgelost.
Probleem terug open. Auto tot nu toe prachtig gereden. Nu valt hij af en toe stil. Maar start onmiddellijk terug.
P2146 - condensor 1, spanning laag
P1625 - Hoofdrelais; spanning laag
P1612 en P 1613 zijn ook terug.
Krukassensor hangt voor ijzervijlsel langs buitenkant. Ik ga deze vervangen.
Loop de zekeringkast met zijn aansluitingen goed na, die in de motorruimte links.
Spanning te laag zou slechte stekkerverbindingen kunnen zijn.
Tijdens proefrit is auto bij kort afdraaien naar rechts effectief stilgevallen. Startte onmiddellijk terug.
Ik ga toch die zekeringskast eens moeten nakijken.
Voor de foutcodes P1612/1613 zou ik eens langs de opel dealer gaan voor een softwareupdate van je motorstuurapparaat.
Voor de andere 2 foutcodes aan de rechterkant (passagierskant) zitten 2 stekkers volgens mij ter hoogte van de luchtfilterbak deze zou ik eens uit elkaar halen of de eens kijken of je daar geen probleem hebt met betrekking tot bedrading oid. Gaat om stekker X4 (11 polige stekker wit/grijs) X5 (16 polige stekker en grijs)
P1612/1613 heb ik al eens eerder gezien bij Opel zonder dat er iets aan de hand was met de IMMO (was een benzine motor)
Dat kwam destijds omdat de voeding van de ECU kortstondig wegviel.
Aangezien je ook P1625 - Hoofdrelais; spanning laag heb zou ik de voedingen/relais ook even controleren.
Oiram
Auto komt na de feestdagen terug binnen. Wij hebben de krukassensor vervangen wegens overvloedig ijzervijlsel zoals ik al zei. Klant klaagt nu ook dat hij koppelingspedaal effe moet hoger trekken. Als hij dit doet blijkt hij geen problemen te hebben.
Een goeie week geleden batterij vervangen en alle stekkerverbindingen afgelopen. Momenteel loopt autootje als een treintje.
Terug naar af : P1625 keert altijd terug.
Is er al een oplossing voor deze storing P1625 ?
Nee spijtig genoeg niet. KLant heeft ondertussen auto verkocht. Topic uit het oog verloren.
Dus afgesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar