Opel Agila: Steeds weerkerende foutcodes, nochtans rijdt en draait auto norm

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1300 cdti

P0106 - inlaatspruitstuk druksignaal
P1612 - IMMO
P1613 - IMMO

Deze foutcodes komen constant weer. Auto rijdt verder normaal.
Als je foutcodes wist komt de P0106 automatisch terug. Dan brandt het lichtje van de "auto met sleutel". Als je een paar honderd meter rijd gaat dit lampje uit en licht het lampje van de "motor" op. Foutcodes P1612/1613 staan er dan ook terug in.

Iemand ervaring met dit type? Blijkbaar valt dit bij Fiat regelmatig voor en moet er dan een drukventiel vervangen worden op de turbo.

jhl

Geplaatst door jhl PRO , lid sinds 17 jaar geleden

13 Reacties

opc8275 PRO, 9 jaar geleden

de druksensor op de inlaat defect , monteer eens een nieuwe en vergelijk de druk

als je contact aan zet dan moet je ongeveer 1 bar hebben , meestal geeft de oude meer aan

jhl PRO, 9 jaar geleden

Thx, gaan dit na ons verlof doen.

jhl PRO, 9 jaar geleden

druksensor vervangen, maar wat een roet jongens.
Probleem opgelost.

jhl PRO, 9 jaar geleden

Probleem terug open. Auto tot nu toe prachtig gereden. Nu valt hij af en toe stil. Maar start onmiddellijk terug.
P2146 - condensor 1, spanning laag
P1625 - Hoofdrelais; spanning laag
P1612 en P 1613 zijn ook terug.

Krukassensor hangt voor ijzervijlsel langs buitenkant. Ik ga deze vervangen.

marcel7031 PRO, 9 jaar geleden

Loop de zekeringkast met zijn aansluitingen goed na, die in de motorruimte links.
Spanning te laag zou slechte stekkerverbindingen kunnen zijn.

jhl PRO, 9 jaar geleden

Tijdens proefrit is auto bij kort afdraaien naar rechts effectief stilgevallen. Startte onmiddellijk terug.
Ik ga toch die zekeringskast eens moeten nakijken.

downforthecause PRO, 9 jaar geleden

Voor de foutcodes P1612/1613 zou ik eens langs de opel dealer gaan voor een softwareupdate van je motorstuurapparaat.

Voor de andere 2 foutcodes aan de rechterkant (passagierskant) zitten 2 stekkers volgens mij ter hoogte van de luchtfilterbak deze zou ik eens uit elkaar halen of de eens kijken of je daar geen probleem hebt met betrekking tot bedrading oid. Gaat om stekker X4 (11 polige stekker wit/grijs) X5 (16 polige stekker en grijs)

UNIVERSEEL11698 PRO, 9 jaar geleden

P1612/1613 heb ik al eens eerder gezien bij Opel zonder dat er iets aan de hand was met de IMMO (was een benzine motor)
Dat kwam destijds omdat de voeding van de ECU kortstondig wegviel.

Aangezien je ook P1625 - Hoofdrelais; spanning laag heb zou ik de voedingen/relais ook even controleren.

Oiram

jhl PRO, 9 jaar geleden

Auto komt na de feestdagen terug binnen. Wij hebben de krukassensor vervangen wegens overvloedig ijzervijlsel zoals ik al zei. Klant klaagt nu ook dat hij koppelingspedaal effe moet hoger trekken. Als hij dit doet blijkt hij geen problemen te hebben.

jhl PRO, 9 jaar geleden

Een goeie week geleden batterij vervangen en alle stekkerverbindingen afgelopen. Momenteel loopt autootje als een treintje.

jhl PRO, 9 jaar geleden

Terug naar af : P1625 keert altijd terug.

Keimpen PRO, 8 jaar geleden

Is er al een oplossing voor deze storing P1625 ?

jhl PRO, 8 jaar geleden

Nee spijtig genoeg niet. KLant heeft ondertussen auto verkocht. Topic uit het oog verloren.
Dus afgesloten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.