close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Meriva: stilvallen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: Z17DTH

wij hebben hier een meriva , en telkens de motor koud staat , dan draait de motor 2 seconden op 1000 toeren en dan geleidelijk naar 500 toeren en dan valt hij stil ; hij start direct terug maar weer hetzelfde verschijnsel ; software update gedaan , geen defectcodes ;

eens de motor een beetje gereden heeft is dit over

wie kent dit probleem ?

Geplaatst door

opc8275 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk de koelvloeistof temperatuursensor overleden.
Heb je die al gemeten?

Bij 100 graden 0.315 Kohm
Bij 70 graden 0.5 Kohm
Bij 38 graden 1.45 Kohm
Bij 20 graden 2.95 Kohm
Bij -4 graden 6,5 Kohm
Bij -7 graden 7.3 Kohm

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

18 jaar

Koelvloeistoftemperatuursensor denk ik niet , gaan nie vaak kapot bij dit type ;

de wagen komt volgende week terug binnen , ik zal eens kijken naar de raildruk ;

kan je dit goed zien op tech 2 dat er iets mis is aan de raildruk ??? bij koude motor

opc8275 0
badge

18 jaar

Drukregelklep op de pomp ?

En de verstuiverstekkers ? Wat is daar het probleem en hoe kan je dit best vaststellen ?

opc8275 0
badge

18 jaar

hay,

Awel juist hetzelfde probleem.

Eerste diagnose in de garage: 3van de 4 injecteurs slecht-->reparatie kost +-2500€

Daar ik dat wat overdreven vond en twijfelde aan de diagnose omdat als injesteurs slechts zijn de motor niet meer zou trekken en dit deed hij dus nog steeds heel goed via men broer de Meriva binnen gedaan voor diagnose in opel garage waar hij iemand goed kent. Na zijn telefonisch contact zei die persoon kan een klepje zijn op de drukpomp (deze drukpomp is na 100KM vernieuwd zelfs, als hij 3d oud was)
Dus nu donderdag jongstleden Meriva binnen gedaan ervoor en s'vrijdags gaan halen nu 2d later lijkt het probleem van de baan en moesten het een weekje aanzien of het euvel opgelost is.
Het klepje waarvan sprake gaat dikwijls stuk want garage had het zelfs op voorraad.
Heb nog geen rekening moeten betalen dus weet niet echt juist wat ze verder nog gedaan hebben eraan en heb de mecanieker nog niet persoonlijk gesproken ook erover.
Als het probleem echt blijkt opgelost te zijn zal men rekening zeker vele minder duur zijn dan de 2500€ die de eerste garage me wou aansmeren. daar dit klepje maar iets van rond de 25€ zou kosten ??? het zou kunnen gaan om een electrisch ckontact of zoiets dat op de drukpomp zit ???.
Wat de maat van men broer zeker mag verwachten is goed drinkgeld alvast.

Voor de rest nog geen probs gehad met de Meriva. (als ik hier blijf verder lezen op deze site zou je schrik krijgen om nog nen auto te kopen wel ;-)

Spijtig dat het toerental iets te laag staat naar men zin wel maar dit is bij de eerste meriva's CDTI niet aan te passen spijtig genoeg 750tr/min is me iets te laag.

Vriendelijke groeten

William

PS: Bedankt voor de reactie alvast
PS: Op het schermke van de radio stond CODE "zonder nummer" bij en dit ook vanals hij de eerste keer is binnen geweest denk zelfs voor het vernieuwen van de drukpomp en vanaf toen verscheen er CODE op display.Dit is er nu ook af..................????

cavalleke 0

18 jaar

wij hebben de volledige drukpomp vervangen en het probleem is ook opgelost ; er is 3 jaar gaantie op , dus hebben we die vervangen

tis toch spijtig dat zo'n dingen nie langer mee gaan

opc8275 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Meriva of stel zelf een nieuwe vraag.