Auto uit 2001, maar pas 77.000 km op de teller. Door het laten branden van de lampen, was de accu leeg. Na het starten met startkabels, wil de auto nog maar 20 km per uur rijden. Bij de garage uit laten lezen en gereset en het probleem zou verholpen zijn. Direct bij het starten gaat het uitlaatgas-verklikkerlicht branden. De auto rijdt goed, echter binnen de bebouwde kom. Na korte tijd gaat het uitlaatverklikkerlicht knipperen en gaat de auto inhouden. Uiteindelijk kom je in zijn 5 tot maximaal 70 km per uur. Het knipperen gaat weer snel over in continu branden.
Auto opnieuw uit laten lezen en er komen 4 storingen naar boven. Het uitzoeken wat er precies aan de hand is zou nog eens een paar honderd euro gaan kosten. Dit vinden we nogal een risico. Want dan is hij nog niet eens gemaakt.
Iemand tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het knipperen van de MIL geeft aan dat er misfires zijn.
Een misfire is het ontbreken van een verbranding. Dat kan o.a. komen door een verkeerd mengsel.
Normaal wordt een te arm of te rijk mengsel opgevangen door de lambdasonde en het zelf-lerende proces in de motor-software. Echter, na een reset (fouten wissen) worden die leerwaardes terug gezet.
Pas op met rijden met een knipperende lamp (en misfires). Dat kan de dure katalysator vernielen.
Wat waren de exacte storingen? (Liefst exacte tekst en nummer).
Beste topicstarter, fijn dat u gebruik heeft gemaakt van ons forum. Heeft u de oplossing inmiddels gevonden? Dan stellen we het op prijs als u dit terugkoppelt in dit topic.
Mvg,
De Problemcar Hulplijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar