van de astra met storingscode 66, treden er nu 4 codes op66: gaskleppos.sensor, 47: luchtinblaaspomp, 43: egr?????en 92: nokkenassensor.componenten gemeten met en zonder bedrading en i.o. bevonden, misschien toch de stuurunit kapot, omdat na verwijdering van de chips en terugplaatsen deze codes niet uit het geheugen waren gewist.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is wel een vreemd geval deze astra.heeft deze astra mischien in het verleden op lpg gelopen waardoor er in de kabelboom is geknipt???(en niet goed hersteld)of lekt de voorruit waardoor het stuurapparat vochtig wordt van binnen. (komt zo nu en dan wel eens voor)en is toevallig de cil kop gedemonteerd geweest??? er zitten nogal wat massakabels op het gasklephuis en inlaatspruitstuk. zijn deze wel weer goed aangesloten en/of slechte verbindingen hierop???
storingscodes zijn niet te resetten, een leencomputer is niet voor handen, en de massa's zijn aanwezig, tevens functioneren de geneomde componenten naar behoren.navraag geeft aan dat de fout waarschijnlijk toch in de computer zou zitten maar om deze dan maar te vervangen is toch riskant.
beste,er zijn diverse bedrijven die een ecu kunnen testen en eventueel herstellenkijk maar even op het web en begin bij de tunningbedrijvenheb reeds diverse malen laten doen voor verschillende merkenen was zeer prijselijk ongeveer 1/3 van de nieuwprijseen gebruikte ecu vertoont meestal na verloop van tijd dezelfde kuren als de oude, gezien zij alle tot dezelfde produktie behoren, tenzij je zelf de oorzaak kent waardoor de ecu defect is geraakt, b.v. verkeerde aansluiting waardoor een verkeerde spanning of ongekeerde polarisatie of aansluitfout gemaakt bij aansluiten van batterijlader of starthulp of laswerkzaamheden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar