Auto stottert al op het moment van wegrijden. Komt de hele weg dan moelijk op gang, bij het overschakelen lijkt het even goed te gaan maar dan begint het weer. Inmiddels heb ik al wel injectie-reiniger toegevoegd, bougie-kabels gecontroleerd en div. andere slangetjes en kabels. Zelf dacht ik hier aan een vochtprobleem aangezien de auto ook meer dan 3-kwart jaar heeft stilgestaan. Voordat de auto werd weggezet was er geen enkel probleem. Echter nu vraag ik me af wat het probleem zou kunnen zijn. Opvallend detail is wel dat de auto nu veel meer brandstof verbruikt. Normaal zo`n 1:16 nu ongeveer 1:11, hierbij is ook duidelijk te zien dat als ik de auto stationair laat draaien en tussendoor 1 à 2 keer gas geef het na ca. 5 min zwart is op de grond achter de uitlaat.
Een paar weken geleden was zet wel wat beter, toen hadden we een rit van heen 180 Km. toen reed de auto vlekkeloos, echter toen we een paar uur later weer huiswaarts keerden ging de auto zo extreem stotteren dat de versnellingspook behoorlijk extreem begon te klapperen.
Wie heeft enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn, graag zou ik mijn auto weer als vanouds willen hebben.
Het betreft hier een Opel Astra Station 1.6i met een C16NZ motor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn blok rijd met wat warmer weer ook zo`n 1:16 maar met de extreme kou van afgelopen weken rijd hij nu zo`n 1:12 à 1:13. En ik heb ook een C1.6NZ en die stottert af en toe ook bij het wegrijden en ik ben nog steeds aan het zoeken wat het kan zijn.
Groetjes
Astra Rijder
* Temperatuur sensor (die met 2 draden)
* MAP-sensor / slang naar de map sensor
* Verdeelkap / rotor / bougie kabels
* injector blijft hangen / open staan
Dit zijn de mogenlijkheden die ik zo gauw kan bedenken
Willem
Als ik weer wat ben opgeknapt dan ga ik in ieder geval dat slangetje naar de MAP-sensor vervangen want die is vorig jaar als eens gescheurd maar ik kon het slangetje weer ergebruiken.
Maar ik verdenk me injector omdat de wagen af en toe niet reageerd op mijn gaspendaal.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
ik verdenk je bougy kabels en dat er 1 cylinder dus geen of geen goede vonk krijgt.
gr tijne
19 jaar
@Martijn,
dat is het niet. Zitten net nieuwe bougiekabels op. Typische is wel dat de bougie-koppen zwart zijn ipv koffie-bruin.
Even afkloppen. We hebben er gisteren ruim 150 Km probleemloos mee gereden. Had er tussentijds nog niks aan gedaan.
19 jaar
koffie bruin worden ze niet martin(dat is nog ouderwets bij een cabarateur motor om te zien of je afstelling goed is) bij mij zijn ze witteg maar zijn ze zwart of zijn ze zwart en vettig of met kool aan geslagen?
weet je zekker dat het goede type bougy er in zit? heb je namelijk een verkeert type dan brand de bougy niet goed schoon en krijg je slechte vonk en dus slecht rijden.
gr tijne
19 jaar
Bougie koppen zijn tegenwoordig wittig inderdaad.
Ik denk dat de injector open blijft staan waardoor er te veel benzine ingespoten wordt.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar