Opel Omega: stotteren na gas geven

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: y22dth 88kw

Na kort gas geven daalt het toerental naar ongeveer 600 t/min en begint de motor enkele seconden te stotteren.
De dieselpomp is al vervangen omdat ik steeds foutcode p0190: brandstofdruk-regeling kreeg.
Deze foutcode komt nu niet meer terug.
Voor het vervangen van de pomp had ik dit probleem ook al.

kdz

Geplaatst door kdz (60) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Rommel van de oude brandstofpomp in je verstuivers?

Kun je de waardes van je Luchtmassa meter uitlezen?
Gaat het inspuitmoment goed mee met het gewenste inspuitmoment?
Geen verdere foutcodes? Bijv. krukassensor?

kdz (60) PRO, 11 jaar geleden

De LMM is al vernieuwd en heb geen verdere foutcodes.
Ik heb nu gemerkt dat wanneer ik de vacuumleiding van de EGR-klep lostrek en afdop, de motor rustiger loopt en valt ook niet meer terug in toeren na gas geven.

Als ik dan ga rijden krijg ik natuurlijk foutcode va EGR- 0400 signaal te hoog.

kdz (60) PRO, 11 jaar geleden

Die LMM had ik ongeveer 2 maand geleden vervangen.
Nu heb ik gezien dat die volledig onder de olie zat, heb er nu terug een ander in gezet en probleem lijkt nu opgelost te zijn.
Ga er nu zelf wat met rijden en afwachten

downforthecause (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoe komt je LMM onder de olie te zitten???? Heb je zoveel carterdruk dat het via de carterventilatieslang van je klepdeksel naar je inlaatslang geblazen is of is je turbo niet meer oke?? Anders zou ik niet kunnen verklaren hoe een LMM vol met olie komt te staan eerlijk gezegd........

kdz (60) PRO, 11 jaar geleden

Auto heeft idd redelijk wat carterdruk.
Ik heb nu een weekend met de auto gereden maar is toch nog niet ok.

Bij de parameters zie ik het gevraagde inspuitbegin en die is 4.8-5.0 KA.
Het werkelijke inspuitbegin is ook 4.8-5.0 KA, dus deze komen overeen.
Zijn deze waarden niet te hoog en moeten deze niet tussen 2.5 en 3 KA liggen.

Kan ik het inspuitbegin nog bijregelen?

Wanneer ik constant met 2000t/min rij, voornamelijk in 4de versnelling, houd hij eventjes in om daarna terug normaal te rijden. tegelijk hoor ik een lichte ratel en zie een klein rookpluimpje uit de uitlaat komen. dit doet hij dan ongeveer om de 10seconden.
Voor de rest rijdt en trekt auto goed.

kdz (60) PRO, 11 jaar geleden

Heb bij een opel-dealer een software update laten uitvoeren en probleem is nu verholpen

Allen dank voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.