Goedenmiddag/avond.
Heb een corsa voor de deur staan waarmee enkele problemen zijn. Ik zal ze op proberen te sommen.
Als je de ruitenwisser bediend en hem daarna uitzet wilt die gewoon door blijven gaan, weliswaar in interval stand maar ze stoppen pas als het contact uit is geweest.
Knipperlichten vertonen dezelfde geintjes, nu moet ik wel zeggen dat deze schakelaar een beetje lam aanvoelt, dus misschien sowieso niet verkeerd die te vervangen.
Cruisecontrol, aangestuurd door dezelfde stuurschakelaar als de knipperlichten, werkt ook niet.
Ik heb de schakelaars gedemonteerd en kan er wel nieuwe inzetten, geen idee wat ze kosten en dt maakt ook niet uit. Maar zou het gewoon zonde vinden dingen te vervangen zonder resultaat.
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kleine update,
De cruise control werkt weer, de massa kabel in de hendel zelf was gebroken, opnieuw gesoldeerd en het autootje blijft zijn snelheid weer vast houden.
De ruitenwissers gaan echter nog steeds door ondanks het plaatsen van een nieuwe hendel. Heb het gevoel alsof die de nulstand niet kan vinden, of ruststand.
Denk dat eerder het motortje het niet helemaal lekker meer doet
Het sleepcontact in de motor is vuil door slijtage en blijft daardoor contact maken met massa; motor open maken, sleepcontact schoonmaken en licht invetten.
[quote=Hans4040]Het sleepcontact in de motor is vuil door slijtage en blijft daardoor contact maken met massa; motor open maken, sleepcontact schoonmaken en licht invetten.[/quote]
Dag hans, bedankt voor je reactie. Ik heb de motor open alleen kan jij me vertellen welke sleepdontacten? Ik heb de fotos bijgevoegd. Alvast enorm bedankt voor het meedenken
10 jaar
Heb de sleepcontacten gevonden onder de stekker, heb ze schoongemaakt maar zie er niks bijzonders aan. Welk vet kan ik gebruiken om het in te vetten. Gewoon wiellager vet? Voldoet dat?
10 jaar
Ik zie dat je de hele motor uit elkaar hebt...dat was niet nodig.
De 2e foto is het anker en die moet je dus NIET invetten, want op die contacten lopen de koolborstels.
Er zit een contact in de motor waarop de motor afslaat zodra hij dat contact passeerd (eindcontact).
Dat is van messing, oftewel geel koper.
Vaak is dat al toegangkelijk als je een deksel verwijderd, dus niet de hele motor uit elkaar.
Het contact smeren kan met een klein likje vet, gewoon alleen maar om het te smeren.
Wiellager vet kan.
Dag hans,
Ik heb de foto bijgevoegd van de sleepcontacten, heb ze nu vetvrij gemaakt en netjes schoongemaakt. Enkel opniew invetten moet dus voldoende zijn (hopelijk).
Ik neem vanavond wat vet mee en smeer het dan in, dan weer in elkaar en testen die handel.
10 jaar
en ff langs de sloop voor een motertje heb je hem alvast in huis
10 jaar
Het probleem is opgelost, heb het schoongemaakt, opnieuw ingevet en hij doet het weer. Hopelijk houdt die het weer een tijdje vol.
Hans enorm bedankt!!!
Dit topic kan afgesloten worden.
10 jaar
Mooi zo...bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar