👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Temperatuurmeter van mijn Kadett bleef in de blauwe zone hangen en de kachel werd niet warm, iemand vertelde dat dit de thermostaat moest zijn. Gister de thermostaat vervangen, nu loopt de thermometer goed op ( bij deels provinciaal deels stadsrit tot over de helft van de meter) maar de kachel werd nog niet warm. Wel ging na een km of 2 het motorstoringslampje branden en ging ook niet meer uit.
Ik heb bij het vervangen van de thermostaat genoeg koelvloeistof toegevoegt maar ik had niet het idee dat het door mijn motor heen verspreid werd gezien het expansievat na de testrit nog net zo vol was als ervoor. Ook viel het me op dat de koelvloeistof roestbruin is (ook de nieuwe heeft meteen die kleur) .
Wie heeft er tips of herkent dit probleem? De auto rijdt overigens prima, start goed, trekt lekker door, slaat niet af, hapert niet etc.
Bij voorbaat dank
Merijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koelsysteem goed ontlucht ? Dop expansie vat afnemen en dan achter de dynamo boven op het inlaatspruitstuk de temperatuurvoeler losdraaien ( zit 1 draad aan ) en iets uitnemen. Wanneer daar het koelwater uitstroomt, is de lucht er uit.
Een 2e oorzaak dat de kachel niet warm wordt kan zijn dat de bedieningskabel achter het bedieningspaneel in de middenconsole is losgeschoten of afgebroken zodat de klep niet wordt omgezet.
Bruin koelwater kan er op duiden dat men in het verleden al eens een dichtmiddel heeft toegevoegd zoals Bars-Leaks.
Eigenlijk de hele zooi er af laten en verversen met nieuwee vloeistof.
Gr.
Heb je mail gezien. Ontluchten zoals hiervoor beschreven kan gewoon met een koude motor.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar