close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: Lambda sonde vervangen - 3 maanden geleden. Nu bij koud weer >>>

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Hallo, wie kan mij helpen. a.u.b.
Rij al jaren in een kadett uit '90 / 14 i CNZ. Heerlijk oud beestje.

Laatste APK lambda Sonde kapot, teveel co2.
Vervangen en heeft de laatste 3 maanden perfect gereden.

Pluspool destijds eraf gehaald, laten resetten en opnieuw in laten lezen.
Was goed te merken, duurde ongeveer een kwartier.

Nu het de laatste tijd kouder geworden is jakkert de motor na een rit van 20 km ineens naar de 3500-400 toeren.
( als je stilstaat ).Computer opnieuw uitgelezen en geeft een storingscode 44 aan.
Via internet kan ik ook geen specs. boven water halen inhoudelijk storingscodes.
Al een paar keer de pluspool eraf gehad. Dan loopt de motor perfect.

Wordt er een beetje gek van.

Ik zie heel graag de reacties tegemoet.

m.vr.gr.
Dennis / Oud-Beijerland.

Geplaatst door

dennis2103 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Code 44 is volgens mij arm mengsel.
Ik heb zelf wel eens gehad dat als hij zo snel gaat lopen dat de pakking onder de centale inspuiting kapot was. Pakking vernieuwd en het was weer okè
Succes

@tim 0

16 jaar

44 is naar mijn weten nog steeds een te zuinige verhouding van lucht/benzine
wat kan komen door je lambdasensor, maar tenminste kan je lamda dit aangeven, en dat de fout ergens anders ligt

ik heb deze code ook eens gehad met mijn astra, maar toen lag het aan de benzinepomp die stuk ging en dus te weinig benzine gaf, waardoor foutcode 44, geconstateerd door de lambda

Het zou ook kunnen dat je lamda eerst nieteens kapot was, maar onnodig is vervangen. dat je gewoon ergens een scheur in een luchtslang hebt of poreuze slangen. kan zelf nog zijn dat je benzinepomp of pomprelais kuren heeft, je benzinefilter verstopt is, of een injector verstopt is.

Het kan dus alles zijn dat te maken heeft met je benzinetoevoer
je lamda lijkt vaak de schuldige, maar deze constateerd alleen maar een rare benzine/luchtverhouding

alles kwa luchtslangen en benzinetraject dus even nalopen, benzinefilter vervangen, hier heb je nog een site waar je foutcodes tussen kunnen staan, http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code... maar 44 is bijna altijd een te zwak mengsel

succes met speuren!

roygsi 0

16 jaar

Ben er weer,
Auto in de garage geweest. Lamda- sonde getest, c02 gemeten, waarde bleef goed.
Bij warme motor met 2500 en 3000 toeren was de uitstoot in orde.
Bij stationair lopen was de meetwaarde te arm.
Storingen vd kadett (code 44, te arm mengsel )gewist en 50km gereden. Gaf geen storingen weer.

In 1ste instantie hadden ze het idee dat er valse lucht aanwezig zou zijn ivm onregelmatig stationair lopen met koude motor. Toen 20 min gereden en draaide de motor prima op +-850 toeren.

Het probleem is even weg, maar komt wel altijd terug. Weersomstandigheden hebben hier geen invloed op. Kan het zijn dat het pomprelaisje dan kuren heeft? Waar zit deze?

- Pomprelais?
- Injectoren reinigen? Toevoeging benzine? of demonteren.
- Benzinefilter is nog niet vervangen.
- Benzinepomp hoor ik als ik het contact aanzet. En met motor draaiend stationair hoor ik hem pompen.
Via welke weg wordt deze aangestuurd?

Met vriendelijke groet,

Dennis

dennis2103 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.