Opel Tigra: Tigra distributie spanrol

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: X14XE

Beste mensen,

30 000 km geleden is mijn schroefdraad waar de spanrol gemonteerd zit kapotgegaan dit kwam doordat denk ik de vorige bout te vast was aangedraaid. nieuwe waterpomp spanner leirolletjes en riem gemonteerd met een andere bout iets langer en loctite gemonteerd alles vast gezet en was in orde nou lekt mijn waterpomp weer maar ik heb schrik als ik die nu ga los halen dat ik hem niet meer vast ga krijgen ik dacht aan uitboren of iets dergelijke en helicoil gebruiken? maar weet iemand of ik mijn motor er uit zou moet ehalen of als ik die motorsteun die met 2 bouten vast zit die losdraai en ik er dan aan zal komen??? misschien weet iemand hier dat wel uit zijn hoofd want i kzit een beetje met handenin mijn haren nou alle suggesties zijn welkom

ps waterpomp lekt niet veel slechts enkele druppeltjes maar voor keuring betekent dit afkeur en ik zou er toch graag nog een jaartje mee rijden als dat enigzins zou kunnen ? iemand ideeen??? greetz


en vooral alsiemand dat weet als ik die zo zou kunne latezakken datik net aan die spanrol bout kom met een boormachine?? merci alvast greetz erwin

ERwin_jah

Geplaatst door ERwin_jah (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Tigra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 15 jaar geleden

Beste Erwin,
Het hoeft per definitie niet zo te zijn, dat als je een bout die tevoren is vastgezet met Loctite, weer losdraait, dat dan de schroefdraad kapot en/ of beschadigd is. Probeer deze maar rustig aan los te draaien wellicht valt dit mee. Dan hoeft er in ieder geval niet geboord o.i.d te worden.
Suc6.

Jensen

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

Merci voor je antwoord maar daarvoor heb ik net schrik voor de bout zit e rongeveer EEn kleine centimeter erin en die schroefdraad was ook beetje beschadigd nu ja ik kan wel es proberen maar heb er echt schrik voor zou ik dan de volgende bout ook weer met loctite vast zetten??? of hoe zou gij dhet doen??? greetz

Ralf_Jensen (0) PRO, 15 jaar geleden

Erwin,

Deze bout moet er sowieso uit. Deze dus rustig losdraaien. De meeste oude Loctite komt mee. Dan het draadgat proberen schoon te maken met rem- reiniger. En daarna schoonblazen met perslucht, de grootste troep heb je er dan uit.
Bij het monteren, gewoon weer loctite gebruiken. Ik zou zeggen "Loctite Hydroseal 542". Deze heeft goede eigenschappen voor het borgen, en laat zich een volgende keer weer losdraaien. (ik weet, deze is voor het afdichten van schroefdraad, hydrauliek e.a.).
Ik weet dat je hiervoor een beetje angst hebt, maar los moet deze toch.

Suc6.

Jensen

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

als je bouten met loctite vast zitten even verwarmen dan wordt de lijm zacht,maar afkeur voor een druppeltje koelvloeistof??gooi er maar lekstopper in in je koelcircuit kun je halen bij automaterialenzaak

autobedrijf van breugel (0) PRO, 15 jaar geleden

een draaiende keering(water) kun je niet dichten met een dichtings kiddel.
in dit geval zul je de pomp moeten vervangen

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

daar heb je gelijk in,maar ik ging er meer vanuit dat hij bij de boutjes lekte i.v.m het geschrevene[quote=autobedrijf van breugel]een draaiende keering(water) kun je niet dichten met een dichtings kiddel.
in dit geval zul je de pomp moeten vervangen[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.