Lezers,
ik heb een probleem met een omega b x25xe.
Er zit een tik in de motor wat vrij duidelijk van een klepstoter af zou moeten komen(tik zit bovenin is goed te lokaliseren met een stetoscoop)
Nu heb ik in eerste instantie een klepstoter vervangen die ook echt kapot leek te zijn.
Plunjertje van de stoter was met de hand makkelijk in te drukken zonder enige weerstand.
Hierna de motor weer afgebouwd en helaas precies hetzelfde geluid.
Weer losgehaald en nog twee stoters vervangen waarvan bij een het plunjertje met geen mogelijkheid in beweging te krijgen was en een ander waar ik aan twijfelde,de rest lijkt gewoon goed te zijn.
Motor afgebouwd en @#$% nog steeds dezelfde tik.
Ik heb nu weer alles los en ik kan van alle stoters het plunjertje redelijk makkelijk indrukken.
Ik begin nu een beetje te twijfelen aan de oliedruk in de kop.
Er komt wel olie uit alle stoters en in de kop is ook gewoon olie.
Het gaat om de kop aan de rechterzijde (passagierskant) en met de stetoscoop lijkt het de stoter te zijn die helemaal vooraan de motor zit en dan die van de inlaatklep.
Mijn vraag,is er iemand die dit probleem herkend?
Ik wacht in spanning af,
mvg Dennis.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je nokkenas niet versleten
Nee helaas niet dan had ik het snel gevonden.
Beide nokkenassen zijn in prima staat.
16 jaar
kort geleden distributie vervangen? waarna dit probleem langzaam kwam opzetten?
Distributie was ongeveer 30000 km geleden vervangen,ik heb na het vervangen van de stoters de riem ook weer vernieuwd.
16 jaar
zijn de stoters nu mogelijk wel goed maar de afstelling van de distributie niet? dit is erg gevoelig bij deze motoren
De riem ligt er wel goed op,merktekens staan precies goed ook nog gecontroleerd nadat de motor had gelopen dus daar verwacht ik geen problemen van.
Ik heb inmiddels de cilinderkop gedemonteerd en er had ook geen klep een zuiger geraakt wat me wel opviel is dat ik van alle stoters het plunjertje met het grootste gemak in kon drukken.
Ik gok dus op oliedrukproblemen in de kop.
De kop gaat maandag naar een revisiebedrijf voor controle ik hoop dat daar wat uitkomt.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar