Opel Omega: toerental schomelt tussen de 1000 en 2000

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 V6 cdx aut

Hallo

Ik heb een probleem ik heb bougies schoon gemaakt en bij een zat er olie.Nou schoongemaakt en terug gezet.Nou starte ik mijn auto en mijn toerental gaat dan op en neer tussen 1000 en 3000 toeren geef ik gas doe hij weer normaal of soms slaat hij af.En als ik op trek voel ik mijn auto trillen/schudden als ik hem laat uitrollen is het weg.Er zit al een nieuwe uilaat onder van voor tot achter.Weet iemand iets

sebas74

Geplaatst door sebas74 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Trillen en schudden wijst op uitval van een cylinder.
Heb je wel vonk op alle bougies? Krijgen alle cylinders wel brandstof?
Gaat er een lampje branden?

De olie die je noemt, zat dat aan de buitenkant op de bougie? Lekt het nog steeds?
Is de bougiedop wel helemaal droog?

sebas74 (0), 14 jaar geleden

Nee er gaan geen lampjes branden alleen het lampje met een motor met daar in een stroom teken.Die brand soms en gaat wel weer uit.De olie zat op het schroef draad.Hij lekt geen olie wand mijn olie peil blijft gelijk.Of de cilinders brandstof krijgen weet ik niet ben niet zo bekend met auto motoren de rest van de bougies zijn een beetje bruin zagen er nog goed uit.Er komt soms ook rook uit de zij kant van de motor

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als het motorlampje gaat branden is er een storing opgeslagen. Uit laten lezen door de dealer en je weet meer.
Aan het oliepeil kun je niet zien of er kleine lekkages zijn.
Enige methode is bij daglicht weer naar de bewuste bougie kijken. Als er olie in het bougiegat staat dan die er eerst uit halen anders loopt het de motor in.
De olie de je eerst zag moet toch echt ergens vandaan komen.

Hou oud zijn die bougies eigenlijk? (In kilometers)

Verder lijkt het me beter dat je de auto naar de dealer brengt, voordat ook nog eens je katalysator stuk is.
En rook uit de zijkant van de motor lijkt mij ook niet goed.

Martijn7427 (0), 14 jaar geleden

ALs er echt olie in het bougiegat staat en er komt rook uit de zijkant, dan lijkt dit een beginnend lek van een of meer kleppendekselpakkingen. Zowel van binnen (je bougies) als van buiten kan er dan olie uitkomen. Die rook komt dan doordat olie op hete uitlaatdelen komt en daar verbrandt. Heb ik met deze motor precies hetzelfde gehad. Kleppendekselpakkingen vervangen en klaar.

sebas74 (0), 14 jaar geleden

Kost dat veel om dat te laten vervangen of kan ik het zelf ook en waar zit dat dan precies dat Kleppendekselpakkingen kom je er makkelijk bij

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klepdekselpakkingen lek.

deze vervangen, en bougiekabels controleren, deze hebben een hekel aan olie namelijk en gaan dan stuk , en dan kan inderdaad de motor rot gaan lopen.

Willem

sebas74 (0), 14 jaar geleden

Is dat makelijk te vervangen of moet je naar een garage.En is zo iets duur?

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is bij de omega wel een beste klus om deze pakkingen te vervangen, evenals de bougiekabels.

Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Toch zou ik hem ook even laten uitlezen, dan weet je gelijk waarom het lampje brand..

sebas74 (0), 14 jaar geleden

Kan iemand mij uit leggen hoe ik mijn kleppendekselpakking vervang kan het nergens terug vinden

jackvectrac2.0ne (0), 14 jaar geleden

in de tweede post staat een link.

Is wel in het engels.


[url=http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?...]KLIK[/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.