Beste leden van dit forum.
Wie heeft er een montagehandleiding voor een turbo Garrett 90499271, van een astra 1.7 dtl sedan van 1995. (low blow)
Heb gezocht op internet maar zelf vind ik niets.
Alvast bedankt.
Jo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Montage handleiding?
Is het niet gewoon "oude eruit, nieuwe erin...
Er zijn setjes te verkrijgen om deze te reviseren.
Was van plan om dat eerst te proberen.
10 jaar
Niet aan beginnen als dit nog nooit gedaan hebt , is geen klusje om maar zo even te doen , wat wil je precies reviseren ?
Hallo forumleden
Aan iedereen eerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
Wat ik wou reviseren in die turbo is de geel koperen bus en de metalen oliekeerringen of"segmentjes".
Ik vermoed dat bij dat laatste mijn motorolie verdwijnt in de uitlaat en daar verbrandt.
1 liter olie op 500 a 700 km is mij toch wat veel....
Heb een paar dezelfde turbootjes maar die zijn allemaal in "hetzelfde bedje ziek".
Om geen domme dingen te doen en omdat dit de eerste keer is vroeg ik om een montagehandleiding.
Ik was in een vroeger leven naaimachinemonteur, ik denk wel dat ik dit aankan.
Heeft iemand dit werkje al eens gedaan?
Groeten van Jo.
10 jaar
En geen as ?
Zal eens kijken wat ik kan vinden , blijf er nog steeds bij dat ik twijfel over een goede afloop , heb in het verleden dit wel eens bij een turbo van een Scania gedaan , leverde niet het gewenste resultaat , komt allemaal verschrikkelijk nauw , minimale toleranties , zal waarschijnlijk aan de monteur gelegen hebben ha ha.
Hallo kaleido
Volgens mij is het asje nog goed.(staal)
Het is de geelkoperen bus die wat speling geeft aan het asje en ook speling heeft in het turbolichaam.
Het is niet heel veel spel, maar toch genoeg naar mijn goesting.
Volgens mij moet dat wel lukken.
Als het niet lukt, ja, deze auto is ook al bijna 19 jaar oud, veel verspeel ik er niet aan....
Groeten van Jo
10 jaar
Het asje met een vast schoepenwiel is al uitgebalanceerd van vroeger. (Dat kan je zien)
Het andere schoepenwiel is ook uitgebalanceerd van vroeger en schuift op de as en komt vast te staan met een schroef.( Dit heb ik met een stiftpunt gemerkt)
Verder staan er op de hele turbo zelf geen afstelschroeven.
Het is maar een simpel ding, hoor (low blow)
Ik ben er niet bang van...
En als het mislukt...een ervaring rijker....
Als iemand een montagehandleiding zou vinden, laat maar weten.
Groeten van Jo
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar