Hallo allemaal,
Ik heb onlangs distributieriem vervangen waarna mijn turbo vrij recent erna ook vervangen moest worden. Deze heb ik laten reviseren maar turbo werkt nog steeds niet. De druk springt spontaan van 0.7 naar +- 2.5 en rookt erg uit uitlaat. De ventilator draait ook mee bij hoge bar en brandstofverbruik is ook hoog. De turbo doet nu helemaal niks meer en maakt een vreemd geluid (fluitend) bij optrekken. hij trekt ook voor geen meter. Ben bij verschillende garages geweest maar men kan niks vinden. Uitleesapparaat geeft de storing p0107 laaddruk laag en p0243 storing klep drukverhoging. Ik denk zelf aan een sensor die stuk is. Weet iemand waar dit aan ligt of herken je dit?
Mvg,
Pierre
[url=http://postimg.org/image/52tfbhz25/][img]http://s22.postimg.org/52tfbhz25/image.j...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat die P0243 wat meer aandacht nodig heeft. Dat is de klep die de turbodruk regelt.
De computer denkt dat er iets mis mee is. Slechte beurt voor die verschillende "garages".
Die klep blijft hangen volgens garage vanwege roetvorming na revisie bij hen, maar ik reed de deur uit en uur later weer zelfde storing. Komt er dan zoveel roet vrij. Ook zag ik lekkage na revisie van turbo bij radiator van turbo...
10 jaar
Bedoel je met "radiator van turbo" de intercooler?
Daar mag het uiteraard niet lekken, want dan loopt er turbodruk weg.
Wat voor lekkage zag je daar? Olie?
Is de intercooler schoon gemaakt toen de turbo gereviseerd werd?
Dit was olie ja. Dit is de intercooler want de luchtslangen lopen daarop. Of deze schoongemaakt is weet ik niet.
10 jaar
Ik zou eens goed controleren of de uitlaat en catalysator niet dicht zitten,motor blaast dan ze eigen op,kan druk niet kwijt. en een 1300 met riem??volgens mij heeft deze motor dan een ketting!.
Klopt er zit een ketting op, ben echt ten einde raad
10 jaar
Worden uitlaat en katalysator niet schoongemaakt bij revisie van turbo?
10 jaar
Wat staat er op de diverse facturen?
Want de distributieriem is dus niet vervangen, want die zit er niet op.
Bij de turbo-revisie (wat dat dan ook geweest mag zijn) is kennelijk de intercooler niet gereinigd.
Deze "werkzaamheden" hebben voor mij een heel hoog Beun de Haas gehalte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar