Op de terugweg vanuit Zuid Duitsland heb ik 3 maal een algemene motorstoringsmelding gehad, motor gaat in noodloop, en na uitschakelen van contact en opnieuw starten is de storing weg. Vervolgens nog zo'n 150 km gereden en daarna begon de motor een aantal keren te "hikken", alsof de inspuiting tijdelijk weg valt. Een parkeerplaats opgereden en een inspectie aan de motor ingesteld. Al onderzoekend hikte de motor nog een paar keer kort en viel vervolgens stil. Opnieuw getracht op te starten, het starten gaat wel maar de motor slaat niet meer aan.
Via de ANWB de collega's van de ADAC erbij gekregen, Turbo gecontroleerd??, geklopt op delen van de EGR regeling??, en gecontroleerd of er daadwerkelijk brandstof in de tank zit door er van onder af met een hamer licht tegenaan te tikken- brandstof zat er nog in. diverse keren een startpoging gedaan maar aanslaan ho maar. wel draaien op dieselstarthulp maar niet zonder starthulp.
Motormanagemaent uitgelezen en gereset, o.a. storing aan de nokkenassensor. Na nog een aantal starts kwam nu een storing aan de krukassensor naar voren.
Monteur in overleg met de Helpdesk van ADAC waar een OPEL deskundige, 20 jaar garageervaring, hem precies de storingen meldde zonder deze gezien te hebben.
Deze persoon dacht dat dan waarschijnlijk de "steuerkette", distributieketting opgerekt zou zijn waardoor er een miscommunicatie ontstaat tussen de krukas- en nokkenassensor.
Heeft er iemand ervaring met een uitgerekte distributieketting van een Opel 2.2DTI met bijna 300.000 km op de teller of weet iemand wat een mogelijke andere oorzaak van deze storing kan zijn??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofpomp overleden, elektronica in de pomp begeeft het .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar