close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra G: vacuumklepjes 2.0DTH

Ik heb het probleem dat ik weinig vermogen over heb,
en is de auto al een paar keer in noodprogramma gevallen.
laten uitlezen bij de dealer, lmm was OK, vacuumpomp was ok, evt vacuum lekkage in de slang of aansluitingen. Nu heb ik bij de turbo de vacuum rechtstreeks aangesloten (alleen stationair testen), en dan trek de de wastegate ver dicht (normaal toch open, dus wanneer de auto uit staat). wanneer alles gewoon is aangesloten, dus via de vacuumklep, wordt de wastgate maar voor een klein stukje dichtgetrokken (3 mmm ipv 10mm), dus mijn conclusie, vacuumklep lekt.

Nu heb ik met mijn mond aan het slangetje gezogen, dan hoor je duidelijk dat deze lucht bij het vacuumventiel aanzuig, is dit normaal?. het vacuumventiel van de egr klep hoor je ook duidelijk sissen.

of moeten de vacuumventielen juist een beetje lucht aanzuigen?. De dealer kan mijn auto pas 10 augustus repareren, en ik moet 6 augustus op vakantie.

Geplaatst door

jorisor (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de motor in noodloop valt zijn er foutcodes uit te lezen. je schrijft wel wat er goed was maar wat was er niet goed?

chaan 0
badge

19 jaar

De foutcode heeft hij niet op de bon geschreven, alleen de dingen die in orde waren. Alleen de foutcode wees volgens hem naar de LMM of het vacuum.

Ik zal anders maandag eens bellen of hij weet welke foutcode er is uitgelezen.

Maar, de auto heeft helemaal geen put meer, dat wijst op een vacuumprobleem of een lmm. Brandstoffilter is ook al vervangen.

jorisor 0

19 jaar

ik zuig aan de leiding die aan het klepje zit, dus ik heb de leiding bij de pomp losgetrokken. Maar ik weet niet of de vacuumklepjes voor 100% moeten afsluiten, de leidingen zijn in orde,
en de aansluit rubbers ook.

Maar nogmaals als je aan de leiding die aan de vacuumaansluiting van de vacuumklep zit zuigt, hoor je deze duidelijk lucht aanzuigen, ze trekken dus niet dicht.

de is bij de vacuumklep van de turbo als die van de egr klep. Dit laatste maakte de laatste tijd al vaak een sissend geluid.

jorisor 0

19 jaar

Helaas heb ik geen tester, ik zal vanmiddag een afspraak proberen te maken hiervoor.

Vandaag geen problemen meer, de auto trok goed en is niet in de noodloop gekomen. Ik heb alleen geen snelweg gereden. Ik even gestopt op een parkeerplaats, zie ik dat de wastegate helemaal is dichtgetrokken ipv een klein stukje wat ie gisteren deed. Ik de auto uitgezet, de wastegate opende helemaal, de auto gestart, de wastegate sluite weer helemaal.

Ik heb gisteren wel de ventielen losgehaald, misschien dat er wat vuil tussen zat. Alleen is het normaal dat de ventielen lucht aanzuigen of moet het systeem voor 100% dicht zijn. Met name de ventielen bij de accu zuigen lucht aan, en dit maakt best veel geluid.

jorisor 0

19 jaar

is normaal....ze ratelen...

Opeltje 0
badge

19 jaar

Vandaag en gisteren gereden, helemaal geen problemen meer.
De wastegate wordt nu netjes dichtgetrokken (deed ie dus niet meer) en de auto valt niet meer in storing. Ook is het vermogen weer terug. Misschien heeft het magneetklepje van de turbo vastgezeten. In ieder geval, ik heb het magneetklepje losgehad, en ook alle leidingen. Daarna weer alles gemonteerd en het probleem was over. Ik laat de auto zowiezo nog even nakijken als ik op vakantie ga (naar Noorwegen, ga ca 5000 km rijden). Iedereen bedankt voor de reacties

jorisor 0

19 jaar

regelen deze klepjes procentueel of zijn dit gewoon open / dicht kleppen?.

jorisor 0

19 jaar

procentueel.....dus pulserend aangestuurd.

Opeltje 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.