close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Vacuümpomp (2)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dtL

Hallo!

Vraagje mbt foutcode "vacuümprobleem":

Bij de garage werd mij verteld dat er een vacuümprobleem zou zijn (code hebben ze niet gezegd, zeker was dat het niet weer de LMM was), waardoor bij mij zo af en toe opeens kortstondig het bewuste lampje gaat branden. Hij doet dit alleen wanneer hij goed warm is en meestal heel kort. Wel voel ik gewoon dat ie niet meer zo rijdt als voorheen,
bij een bepaald toerengebied in bv z`n 2e versnelling, valt ie soms even dood.

De LMM en brandstofpomp zijn eerder al eens vevangen.
Nu heeft de garage eea gereinigd waardoor zij de verwachting hebben dat het "vacuümproblem" zou zijn opgelost.
Ik moet zeggen, ik heb er nu al 60 km mee gereden en het lampje heeft één keer een sec opgelicht.

Daar ik er ook mee op vakantie wil, wil ik gewoon 100% zeker zijn vh feit dat het vacuümprobleem wordt opgelost.
Er is mij al verteld dat als het blijft terugkomen, de vacuümpomp kan worden vervangen, a 150,-

Als ik zekerheid heb voor dat bedrag dan graag.

Weten jullie wat de orzaken kunnen zijn vh probleem? Het oliepeil is nu ook in orde.
Is het vervangen vd pomp DE oplossing of kan het dan evengoed nog zo zijn dat er een vacuümprobleem is?

Ik heb er geen verstand van, vandaar deze vraag.

Alvast bedankt

Geplaatst door

jospen (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand?

Heb zelf nog ff eea bekeken, maar zie geen scheurtjes in slangetjes.
Misschien maar eens ff de vacuümpomp laten meten.
'Las dat het ca 800 a 900 mbar moest zijn. Klopt dit?

Misschien dat we op meerdere plaatsen kunnen testen om zodoende een "gat" te ontdekken...

jospen 0

17 jaar

ze kunnen die pomp toch testen. bij stationair draaien heeft ie een waarde van ongeveer 0.8 bar. is dit ok dan zal er een vacuumlek ergens zitten.

Astra27 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.