close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Kortere achterveren: vallen eruit bij opkrikken.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9CDTi

Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort een verlagingskit steken op mijn astra GTC. Achteraan hing hij achteraan niet laag genoeg & daarom heb ik veren OP MAAT laten maken (dus niet geperst of afgezaagd).

Nu is er echter 1 ding: bij het opkrikken van de achterwielen, valt de veer er vanzelf uit (omdat ze nogal kort is).
Dus als ik de wagen opnieuw laat zakken, dan moet ik effe opletten dat de veer er weer mooi ingaat. (achterste systeem zit de demper naast de veer).

Weet iemand of dit gevaarlijk kan zijn voor tijdens het rijden?

Volgens de garagist moet je echt al extreem hoog springen om de veer eruit te krijgen & is het dus bijna onmogelijk (tenzij je rally-toestanden gaat doen), maar ik hoor graag nog enkele andere meningen!

Mvg,
flor

Geplaatst door

FloR (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat zou je denken als je met 1 zijde door 'n berm moet en er onverhoopt 'n dieper gat in zit? Veer pleitte! Of scheef tussen. Als 2e is het apk-afkeur! Je zult dus ook kortere schokdempers moeten monteren. Dit is halfwerk........Verder is het nog maar de vraag hoe " oom agent" reageert bij 'n technische controle onderweg. En dan lever je ook nog eens rijcomfort in die de fabrikant met veel moeite heeft moeten uitbalanceren, maar dat moet je dan ook zelf weten.........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Floris Floris Floris toch................
Wat denk je nou ZELF???

Dit is nou weer zo'n typisch voorbeeld van BUDGET-PIMPEN van je auto.....
Gewoon levensgevaarlijk!!
Nee, zolang er niks extreems met je auto gebeurt, zullen die veertjes wel blijven zitten. Maar ja, tijdens een ONGEVAL of een uitwijkmanouvre gaat het een en ander wel eens op een manier die men NIET heeft voorzien en DAN is het altijd een prettig idee dat je veren onder de auto uit klappen tijdens noodsituaties....??!!Geruststellend, of niet, Floris..??

Was een normaal verlagingssetje nou zo duur? Je hebt dus WEL LAGERE veren gemonteerd maar de standaard (lange) schokdempers laten zitten......

Ik ben er stil van..............

Santa 0

17 jaar

Je bent toch geen Belg, he.....???

Santa 0

17 jaar

Dan had je beter op onderstaande ALTERNATIEVE wijze je auto kunnen verlagen......

[url=http://img111.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img111.imageshack.us/img111/4959/...[/img][/url]

Santa 0

17 jaar

lol, of zoals die hindoestaan het in dakar deed ;-)

pe3hmp 0
badge

17 jaar

Absoluut levensgevaarlijk! Als de sodemieter juiste veren monteren voordat je brokken krijgt.

Sytze

ps. wat denk je wat de verzekering zegt bij een rapportage van de technische recherche, na een aanrijding?

sytze 0
badge

17 jaar

Ik ga de veren er dan weer uithalen & zoeken naar kortere dempers zodat de veren mooi op zijn plaats blijven.
Voel er mij zo ook niet goed bij, vandaar ook mijn vraag op dit forum...

FloR 0

17 jaar

verstandig

pe3hmp 0
badge

17 jaar

hallo,

die veren zijn inderdaad gevaarlijk.

maar de auto met ook bij een apk keuring afgekeurd worden i.v.m. de los komende veren bij het uit veren, dan moeten de veren vast blijven zitten en mag je ze er niet zo maar tussen uit kunnen pakken,

gegroet.

autonijland 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.