Goede middag.
Mijn opel heeft nukken.
Start alleen met startkabels, loopt dan goed.
Na 's avonds neerzetten gaat het mis. 's Morgens is de accu leeg
Er zal dus iets stroom blijven vragen toch?
Hoe vind ik de boosdoender?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om te beginnen,kijk even in de kofferruimte en haal het lampje er desnoods uit.
Als je je achterbank omklapt kun je zien of het lampje brandt met gesloten achterklep.
Zit er ook een lampje in de voorklep?
popey
Defecte accu behoort natuurlijk ook nog tot de mogelijkheden.......1 nacht proberen met losgenomen massakabel en dan kijken of je de andere morgen nog stroom hebt.
Gr.
Hoi,
Massakabel losgooien ga ik proberen.
Loopt een accu leeg in een nacht op alleen het lampje van de bagageruimte? Nee toch?
17 jaar
Zelf meegemaakt binnenverlichting een nacht laten branden acu leeg dus.
17 jaar
als ik met de motor uit een halfuurtje de radio aan heb en binnenverlichting aan dan wil ie vaak al niet starten....
17 jaar
Ja toch. 'n Lampje trekt nog heel wat stroom weg en de startmotor heeft toch echt wel iets meer nodig dan 'n lampje........
Met 'n voltmeter kun je zelf als controle de laadspanning controleren met lopende motor: 12,6 tot 14,5 volt moet dit zijn. Tijdens starten moet je +/- 10,5 volt kunnen houden.
Gr.
Of zet er een ampere meter tussen de minpool van de accu en de minkabel kun je de stroom meten die wegloopt
succes jan
Jan, in welke orde van grootte moet ik denken kwa amperage?
Dit ivm bereik van m'n multi-meter
Als ik meet over de zekeringaansluiting moeten de spanningen dan 0 zijn, of de amperages of beide?
Uiteraard met contact af
17 jaar
+/- 0,3 - 0,5 amp.
Gr.
Neem je de pluskabel van de accu los en laats je de meter tussen de accupool, en de losgenomen pluskabel zal er met alles uit nog wel wat stroom lopen, klokje, startblokkering, alarm etc, maar dan moet je aan 30 tot hooguit 100 milliAmperes denken.
Zo meet je lekstroom, heb je meer als de waardes die ik aangaf dan verbind je de kabel weer op de accu na de meter losgenomen te hebben, en kun je zekering voor zekering trekken en tussen de lege klemmen gaan meten wat voor milliAmperage er loopt en zo de groep opsporen welke verantwoordelijk is voor het verbruik.
Cor
Zeker met deze lage temp. zakt het vermogen met sprongen.
Je vermeldt niet hoe oud de accu is en of het een ACDelco accu is.
Zwart kijkglas,accu op z'n end.
Ga maar sparen voor een nieuwe accu.
popey
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar