de auto loopt koud wel stationair maar warm niet , verder loopt hij goed als hij warm is alleen stationair niet
de choke werkt wel
wie heeft hier afstelgegens van en wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn
alvast bedankt voor het meedenken
Geplaatst door harold308 (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Manta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
Ik stuur je een pdf. bestandje naar je mailbox.
mvg.
Hans.
harold308 (0), 15 jaar geleden
[quote=Hans4040]Ik stuur je een pdf. bestandje naar je mailbox.
mvg.
Hans.[/quote]
hans ik heb je bestand bekeken , en dit is precies wat ik nodig heb , ik ga er morgen mee aan de slag
De carburateur is door de vorige eigenaar bij de dealer gereviseerd in januari dus daarom denk ik dat er wat verkeerd zit of de afstelling is niet correct
hans bedankt alvast en ik laat je weten hoe verloopt
gr. harold
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
Oke, succes en we horen van je....
mvg.
Hans.
Christian-tsx (0), 15 jaar geleden
heeft iemand ook foto's voor mij hoe je de carburateur aansluit?
ik heb namelijk op mn opel kadett d (1.3S) ook een varajet 2 carburateur zitten, maar ik weet niet welke slangen waar op moeten.
ik ben nu zover dat ik alle slangen die er zitten, zo logisch mogelijk heb aangesloten.
maar ik hou nu 2 aansluitingen op het inlaatspruitstuk over, en 1 op de carburateur. en hoe ik het nu heb aangesloten ben ik ook niet zeker van.
de kadett loopt in ieder geval niet, maar heeft zo nu en dan een naverbranding.
dus heeft er iemand foto's van de slangen, en ook waar ze heen lopen? ik zou hier dan erg mee geholpen worden.
gr. christian
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
Christian, misschien kan harold308 wat foto`s plaatsen, of naar jou opsturen?
mvg.
Hans.
Christian-tsx (0), 15 jaar geleden
ik heb hem gemailt, hopen dat het principe hetzelfde is van de manta en de kadett.
Hans4040 (330) PRO, 15 jaar geleden
de aansluitingen zijn gelijk, dat kan niet missen.
succes.
mvg.
Hans.
harold308 (0), 15 jaar geleden
[quote=Christian-tsx]ik heb hem gemailt, hopen dat het principe hetzelfde is van de manta en de kadett.[/quote]
hallo christian
ik heb je van de week gemaild en ben nu nieuwschierig als het gelukt is
anders kan ik net wat hans zegt wel een paar foto´s plaatsen
succes
harold308 (0), 15 jaar geleden
[quote=Hans4040]Oke, succes en we horen van je....
mvg.
Hans.[/quote]
hallo hans
wegens griep ben ik later aan de auto begonnen , maar ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en weer volgens jouw pdf bestand weerin elkaar gezet en afgesteld , er zat redelijk wat speling op het asje van de gasklep dat heb ik opgelost door er rubberen pakingen er tussen te monteren
( die wat normaal in een waterkraan zitten )
hij loopt nu weer prima stationair en heeft er zelfs pk´s bijgekregen ( altijd goed )
bedankt voor je hulp hans
christian laat even weten hoever je bent
Christian-tsx (0), 15 jaar geleden
ik heb mn kadett ook weer aan de praat, volgens mij had ik de slangen aardig goed zitten, alleen wil ik de carburateur nog wel even afstellen, en controleren op slijtage.
ik heb bij mn kadett altijd het tegenovergestelde gehad van Harold308: koud loopt mn kadett niet stationair maar warm wel. zal dit ook aan de afstelling van de carburateur liggen? ik heb een vraagbaak waar het afstellen staat beschreven dat dat zal wel goed komen.
harold308 (0), 15 jaar geleden
ik denk dat je naar de automatische choke moet kijken als je het luchtfilter er af haalt moet de choke klep dicht zijn als de motor koud is
ik heb bij mijn manta ong 10 volt op het draadje staan als de motor koud is
stel je carburateur maar eerst af met behulp van de vraagbaak daar staat het duidelijk in vermeld .
en dan kom je bij verhoogd stationair afstellen en dan kan het ook opgelost zijn
succes ermee en als je vragen hebt hoor ik het
gr. harold
Christian-tsx (0), 15 jaar geleden
ik heb geen automatische choke, mn choke zit naast mn stuur aan de linker kant. gewoon een uittrek choke.
en voor het afstellen heb je een onderdruk meter nodig las ik volgens mij, of kan dit ook zonder?
harold308 (0), 15 jaar geleden
[quote=Christian-tsx]ik heb geen automatische choke, mn choke zit naast mn stuur aan de linker kant. gewoon een uittrek choke.
en voor het afstellen heb je een onderdruk meter nodig las ik volgens mij, of kan dit ook zonder?[/quote]
je moet iemand aan de choke laten trekken , en als diegene hem uitrekt moet jij even kijken als de gasklep iets open gaat staan .
er zit daar ook een stelmogelijkheid op , die moet je dan opdraaien ( dat is een schroefje met een veertje ) en dan gaat hij koud wel stationair lopen denk ik , dit kun je doen zonder de motor te laten draaien en dan even het luchtfilter verwijderen
een onderdruk meter heb je niet nodig , je zo kunt hem afstellen
succes ik hoor het wel
Christian-tsx (0), 15 jaar geleden
oke ik ga er morgen direct mee aan het werk, je hoort nog van me, bedankt voor je informatie
Christian-tsx (0), 15 jaar geleden
ik snap van mn eigen afstelbeschrijving niet veel, en er wordt telkens gepraat over een onderdrukmeter. ik heb hans4040 gemailt om zijn beschrijving, misschien dat het daar wel mee lukt.
Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden
Je hebt inderdaad een vacuummeter nodig om de gasklep op de juiste manier af te stellen.
Hans