auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Manta: varajet 2 afstelgegens , loopt koud wel stationair maar warm nie

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18 s

de auto loopt koud wel stationair maar warm niet , verder loopt hij goed als hij warm is alleen stationair niet
de choke werkt wel

wie heeft hier afstelgegens van en wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn

alvast bedankt voor het meedenken

Geplaatst door

harold308 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik stuur je een pdf. bestandje naar je mailbox.

mvg.
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

15 jaar

hallo hans, zou je mij ook het pdf bestandje kunnen door sturen voor het afstellen van een varajet 2 carburateur? ik heb een 2.0s motor in een kadett c liggen met de varajet 2 en ik heb zeer weinig vermogen, hij trekt zeer traag op, het is nog slechter dan een 1.2, kun jij mij hiermee wat helpen?

kenfox 5

6 maanden

[quote=Hans4040]Ik stuur je een pdf. bestandje naar je mailbox.

mvg.
Hans.[/quote]
hans ik heb je bestand bekeken , en dit is precies wat ik nodig heb , ik ga er morgen mee aan de slag
De carburateur is door de vorige eigenaar bij de dealer gereviseerd in januari dus daarom denk ik dat er wat verkeerd zit of de afstelling is niet correct

hans bedankt alvast en ik laat je weten hoe verloopt

gr. harold

harold308 0

15 jaar

Oke, succes en we horen van je....

mvg.
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

15 jaar

heeft iemand ook foto's voor mij hoe je de carburateur aansluit?

ik heb namelijk op mn opel kadett d (1.3S) ook een varajet 2 carburateur zitten, maar ik weet niet welke slangen waar op moeten.
ik ben nu zover dat ik alle slangen die er zitten, zo logisch mogelijk heb aangesloten.
maar ik hou nu 2 aansluitingen op het inlaatspruitstuk over, en 1 op de carburateur. en hoe ik het nu heb aangesloten ben ik ook niet zeker van.
de kadett loopt in ieder geval niet, maar heeft zo nu en dan een naverbranding.

dus heeft er iemand foto's van de slangen, en ook waar ze heen lopen? ik zou hier dan erg mee geholpen worden.

gr. christian

Christian-tsx 0

15 jaar

Christian, misschien kan harold308 wat foto`s plaatsen, of naar jou opsturen?


mvg.
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

15 jaar

ik heb hem gemailt, hopen dat het principe hetzelfde is van de manta en de kadett.

Christian-tsx 0

15 jaar

de aansluitingen zijn gelijk, dat kan niet missen.
succes.

mvg.
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

15 jaar

[quote=Christian-tsx]ik heb hem gemailt, hopen dat het principe hetzelfde is van de manta en de kadett.[/quote]
hallo christian

ik heb je van de week gemaild en ben nu nieuwschierig als het gelukt is
anders kan ik net wat hans zegt wel een paar foto´s plaatsen

succes

harold308 0

15 jaar

[quote=Hans4040]Oke, succes en we horen van je....

mvg.
Hans.[/quote]
hallo hans

wegens griep ben ik later aan de auto begonnen , maar ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en weer volgens jouw pdf bestand weerin elkaar gezet en afgesteld , er zat redelijk wat speling op het asje van de gasklep dat heb ik opgelost door er rubberen pakingen er tussen te monteren
( die wat normaal in een waterkraan zitten )
hij loopt nu weer prima stationair en heeft er zelfs pk´s bijgekregen ( altijd goed )

bedankt voor je hulp hans

christian laat even weten hoever je bent

harold308 0

15 jaar

ik heb mn kadett ook weer aan de praat, volgens mij had ik de slangen aardig goed zitten, alleen wil ik de carburateur nog wel even afstellen, en controleren op slijtage.
ik heb bij mn kadett altijd het tegenovergestelde gehad van Harold308: koud loopt mn kadett niet stationair maar warm wel. zal dit ook aan de afstelling van de carburateur liggen? ik heb een vraagbaak waar het afstellen staat beschreven dat dat zal wel goed komen.

Christian-tsx 0

15 jaar

ik denk dat je naar de automatische choke moet kijken als je het luchtfilter er af haalt moet de choke klep dicht zijn als de motor koud is
ik heb bij mijn manta ong 10 volt op het draadje staan als de motor koud is
stel je carburateur maar eerst af met behulp van de vraagbaak daar staat het duidelijk in vermeld .
en dan kom je bij verhoogd stationair afstellen en dan kan het ook opgelost zijn

succes ermee en als je vragen hebt hoor ik het

gr. harold

harold308 0

15 jaar

ik heb geen automatische choke, mn choke zit naast mn stuur aan de linker kant. gewoon een uittrek choke.
en voor het afstellen heb je een onderdruk meter nodig las ik volgens mij, of kan dit ook zonder?

Christian-tsx 0

15 jaar

[quote=Christian-tsx]ik heb geen automatische choke, mn choke zit naast mn stuur aan de linker kant. gewoon een uittrek choke.
en voor het afstellen heb je een onderdruk meter nodig las ik volgens mij, of kan dit ook zonder?[/quote]
je moet iemand aan de choke laten trekken , en als diegene hem uitrekt moet jij even kijken als de gasklep iets open gaat staan .
er zit daar ook een stelmogelijkheid op , die moet je dan opdraaien ( dat is een schroefje met een veertje ) en dan gaat hij koud wel stationair lopen denk ik , dit kun je doen zonder de motor te laten draaien en dan even het luchtfilter verwijderen

een onderdruk meter heb je niet nodig , je zo kunt hem afstellen

succes ik hoor het wel

harold308 0

15 jaar

oke ik ga er morgen direct mee aan het werk, je hoort nog van me, bedankt voor je informatie

Christian-tsx 0

15 jaar

ik snap van mn eigen afstelbeschrijving niet veel, en er wordt telkens gepraat over een onderdrukmeter. ik heb hans4040 gemailt om zijn beschrijving, misschien dat het daar wel mee lukt.

Christian-tsx 0

15 jaar

Je hebt inderdaad een vacuummeter nodig om de gasklep op de juiste manier af te stellen.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.