Hallo, mijn vectra gebruikt ongeveer een liter olie op 1000 km. De kilometerstand is nu 140.000.
Ik heb al wat olietoevoegingen geprobeerd maar niks heeft geholpen. Wat kan het probleem zijn?
[url=http://imageshack.us][img]http://img443.imageshack.us/img443/9509/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ie meer gaat gebruiken verder kijken
meestal mag dit gebruik volgens de fabriekant
welke olie gebruik je ?
kunnen de klep-seals zijn of de zuigerveren..indien er geen lekkage is.
Stefan
17 jaar
[quote=stefan84]welke olie gebruik je ?
kunnen de klep-seals zijn of de zuigerveren..indien er geen lekkage is.
Stefan[/quote]
ben ik met je eens
maar aan de andere kant zou de auto dan gaan roken bij uitlaat seals
en denkelijk slechter gaan lopen bij inlaat seals
zuiger veren geven vaak roken en slecht starten
maar misschien kan vectra 2.2 nog aanvullende informatie geven
mvg jerry
klopt jerry
we wachten nog maar even af..
Stefan
17 jaar
vectra geef eens aan
is alles standaard
dan met name
luchtfilter
motorisch geen veranderingen of rparaties gehad
koppeling distie butie oid
zoveel mogelijk info
mvg jerry
[quote=CARS&MOTORS]vectra geef eens aan
is alles standaard
dan met name
luchtfilter
motorisch geen veranderingen of rparaties gehad
koppeling distie butie oid
zoveel mogelijk info
mvg jerry[/quote]
en stefan 84
Ik gebruik 10w-40, een sportluchtfilter K&N en automatische bak, maar voor de rest alles standaard en géén schokkende reparaties gehad.
17 jaar
is het lucht filter een open type of een element in het originele huis
Dit is een open type, zit er pas een paar weken in omdat ik dacht dat het misschien kon helpen (minder vacuum in luchtaanzuigbuis), maar het haalt niks uit. Maakt alleen meer herrie.
17 jaar
Ik zou eigenlijk ook m'n compressie moeten controleren. Ik heb nog een ouderwets metertje liggen.
17 jaar
eraf halen en de ori weer monteren
rookt de auto
slaat hij vlot aan als ie koud is
Hij slaat gewoon normaal aan zonder problemen, maar hij rookt alleen bij volgas en hoger toerental.
17 jaar
en volgas is dat met optrekken of met hoge snelheid of beide
als dit met accelereren is denk ik toch meer aan de klepseals vd inlaat of de zuigerveren
meet eerst eens de compressie met koude motor en volgas
en dan nomaals met warme motor en volgas
Is 'n vaker voorkomend probleem. Zuigerveren, misschien zuigers, klepgeleiders en seals vervangen. Probleem opgelost.
Gr.
Hoe vervang je feitelijk de klepseals zonder de boel geheel te slopen.
En waar kan ik eventueel terecht voor ondersteuning (geen dealer die zijn te duur)
17 jaar
Klepdeksel verwijderen, distributieriem en tandwielen verwijderen, nokkenassen er uit, cilinders met perslucht onder druk zetten, klepveren verwijderen. Dan kun je de seals vervangen. Secuur werkje. Dus toch nog wel 'n beetje sleutelwerk. Is niet in 'n uurtje gedaan.
Gr.
[quote=Vectra2,2-16v]En waar kan ik eventueel terecht voor ondersteuning (geen dealer die zijn te duur)[/quote]
hier
Hallo heren,
Ik heb ff verder onderzocht. De compressie is goed denk ik (16 ,15 ,15,5 en 16 bar). En bij het uit elkaar halen van de luchtaanzuigbuis bleek deze helemaal baggervet vd olie, dus zei mijn vriend "misschien is de carterontluchting wel verstopt en gooit hij alle overdruk via de kleppendeksel eruit". Dat zou een goedkope reparatie worden maar: Ik heb het rubber slangetje aan de luchtaanzuigbuis afgedicht, een langere slang aan de kleppendeksel gemaakt met daaraan een open flesje om te zien of er olie uit komt. Na een flinke rit blijkt er alleen maar schoon vocht uit te komen! Dus toch de klepseals???
17 jaar
heb je die 'sludge' ook aan de oliedop hangen ?
dit kan komen van veel korte stukjes rijden,en dat de motor niet altijd mooi op temp. komt.
Stefan
17 jaar
stefan ik weet waar je op doelt
maar dat olie verbruik?
als ik dit lees vd inlaat dan denk ik toch aan de zuigerveren
Dat schreef ik dus al: vaker voorkomend probleem.............
Gr.
weten we wel petje
maar we moeten de topic ook opbouwend aan de gang houden
Zeg Cars&Motors, als het de zuigerveren zijn, waarom is de compressie dan rond de 15-16 bar?
Stefan, wat is de sludge? Als ik weet wat je bedoelt, dan zou ik zeggen; oliedop zit toch op kleppendeksel?
17 jaar
[quote=Vectra2,2-16v]Zeg Cars&Motors, als het de zuigerveren zijn, waarom is de compressie dan rond de 15-16 bar?
Stefan, wat is de sludge? Als ik weet wat je bedoelt, dan zou ik zeggen; oliedop zit toch op kleppendeksel?[/quote]
waar hebben we het over... zuigerveren of de schaapveren, daar zit nog al wat verschil in.
paul,
beter dan rode ganze veren
maar ja
er zitten 3 veren om een zuiger compressie veer
afdichting=2 veren
en een olie schraapveer
als die laatste versleten is kan jeen wereld compressie hebben doordat de olie alles afdigcht en dit komt door olie lekkage langs deze veer
omgekeerd testen wij als pro de veren weleens door er olie op te spuiten
als de compressie dan stijgt weten we dat de compressie veren zijn over dood leden weg versleten op
of tewel vervangen die dingen
wel even de cilinder ophonen om weer ruw te maken zodat de veren kunnen inlopen op de cilinderwand
en as je me nietgeloofd ook goed
er komen wel anderen die dit ook bevestigen
saluut
ik pak een pint
jerry heeft gelijk.
dat een motor goede compressie heeft,wil niks zeggen over de olieschraapveer.
deze kan vastzitten,versleten of zelfs gebroken zijn,met als gevolg de klachten die jij hebt.
en die pint is ook een goed plan...
[quote=fastbreakrijder]jerry heeft gelijk.
dat een motor goede compressie heeft,wil niks zeggen over de olieschraapveer.
deze kan vastzitten,versleten of zelfs gebroken zijn,met als gevolg de klachten die jij hebt.
en die pint is ook een goed plan...[/quote]
daarmee is elk t gelijk met me eens
en da'snie altied so
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar