close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Vectra C start moeilijk in ochtend (hoe kouder hoe moeilijker)

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DTH

Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie maar ik zit met de volgende probleem (2de). s'ochtend als ik naar me werk wil om 08:00 nadat de auto 12 uur niet gebruikt is, start mijn auto moelijk, 2 tot 5 seconde, hoe moelijk hangt af van de buiten tempartatuur heb ik het gevoel. Gisteren heb ik niet gewerkt en auto stond 24 uur stil s'avonds rond 18:30h, buitentemp 7 graden starte ik auto met weinig moeite binnen 3 seconde. Weet iemand wat het kan zijn, kan het liggen aan EGR klep, kabels zijn nagekeken en zijn goed of kan er iets anders zij? Accu lever genoeg stroom 14 ampere dacht ik.

Geplaatst door

Saluhovic (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

14 Ampere ? Dat zal volt zijn..

Draait de startmotor nog snel genoeg rond ?

De accu kun je laten testen, of meet de spanningsval eens tijdens het starten.

stefan84 0

14 jaar

ALs de auto eenmaal start werkt hij prima en instrumentenpaneel geeft geen storingen aan. Je hoort wel multiriem maar de ze moet ik een van deze dagen vervangen. Ik hoop dat dit probleem makkelijk op te lossen is. Stefan dus het kan wel zijn dat mijn VATRA Accu (die ziet wel neiuw uit) niet meer goed functioneert?

Saluhovic 0

14 jaar

O ja en waar kan ik mijn accu laten testen?

Saluhovic 0

14 jaar

Als de auto warm is dan start hij zonder problemen

Saluhovic 0

14 jaar

Een accu kun je laten testen bij de meeste garage's en is zo gebeurt..

Meestal staat er een nr op de + of - pool geslagen, misschien kun je eens kijken wat erop staat, dat is de datum van aankoop, ook al zegt dat niet alles.

stefan84 0

14 jaar

als de accu net zo oud is als de auto dan zal dat het wel zijn
mvg willem2

kleijn 0

14 jaar

Als je de multiriem hoort dan slipt deze, vaak bij de koude start. Slippen betekent dat de dynamo op dat moment niet geladen wordt. Een diesel heeft al veel accu capaciteit nodig om te gloeien en de starter vraagt ook veel. Accu hoeft dus niet op het einde te zijn want ook als de motor warm is wordt de dynamo door het slippen bij belasting niet goed geladen. Multiriem vervangen is de eerste optie. Vele accu's hebben een indicator, groen is voldoende, zwart is onvoldoende geladen en wit is einde oefening.

ronny530 0

14 jaar

Ook al piept de riem een beetje, dan laad de dynamo de accu echt nog wel bij..of hij moet al zo slap staan dat de riem klappert en er bijna af loopt, maar dat geloof ik niet zo.

Het gaat zich ook over de koude start, dan doet de dynamo 'nog niets' tijdens het starten..Dus na bv 5 sec aanslaan heeft niks met de dynamo te maken.

stefan84 0

14 jaar

Hallo, het is een diesel........
Al eens gedacht aan de gloeistiften!!!!
Als er eentje stuk is dan merk je dat al snel en het motorstoringslampje hoeft er niet voor te gaan branden hoor!

Michel3.3 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.