Motor slaat onder het rijden af en krijg hem niet meer aan de praat.
Startmotor draait gewoon rond, motor krijgt benzine.
Bobine is vervangen, ontsteking is vervangen.
Bobine krijgt geen vonk.
Massakabels zijn al nagekeken deze zijn goed.
Motor wil pas aanslaan na herhaaldelijk kortsluiting maken door een draadje op min van de accu houden en op de plus van bobine.
De auto kan het dan dagen goed dan en ineens slaat deze weer af en het probleem herhaalt zich.
Zou het probleem misschien iets met het contactslot te maken kunnen hebben?
Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen want ben ten einde raad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan ook de toerental sensor zijn.
Is de ontsteking Geheel vervangen of een Deel hiervan.
Hierin zit ook een Toerental gever (Hall Gever) deze willen de geest wel eens geven.
Contactslot kan ook defect zijn, maar dan zou heel je contact verlichting en dergelijke niet werken.
Willem
die toerental sensor heeft dat iets te maken met een toerenteller want die heb ik er geen in zitten.
nou heb ik gisteren gekeken ik heb een bougie op de bombine aangesloten en de bougie op de motor blok gehouden en dan gestart maar hij vonkt gewoon niet en het is een splinter nieuwe bobine.
de branstof pomp is niet kapot hij krijgt benzine we hebben ook de brandstof pomp relais nagekeken die doet het ook de verdeler kap is ook nieuw boordcomputer geeft ook geen fout aan.
sommige zeggen ook de contact punten maar waar kan ik die vinden op mijn ontsteking.
groetjes dennis
17 jaar
Relay (grijs) master / slave onsteking /brandstofpmp (is erg warm als de storing optreed) verniewen voor een relay (zwarte). Zie schema. Zit in het kastje L. binnenscherm.
Bekend probleem. Succes
Albert2
17 jaar
die relais zijn al vervangen door zwarten en heb hem ook doorgemeten die is verder goed.
kan het niet liggen aan mijn halgever of aan mijn onstekings module want daar heeft iedereen het over maar verder relais en brandstofpomp en brandstofpomp relais zijn allemaal goed.
17 jaar
Ik zou het circuit (contorleer de relay insteek contacten) en meet BELAST (multi meter is geen belasting voor slechte contacten die wat amps voeren). Dat (bewust) sluiting verhaal wijst toch in die richting.
17 jaar
de bobine wordt wel aangestuurd door de onstekingsmodule.
En de onstekingsmodule krijgt weer info van de onstekingspoel die op je onstekingshuis zit.
wat wel klopt wat ze hier zeggen is dat je onstekingsspoel aan het vergaan is.
Was bij mijn oude astra ook het geval de draden die toen naar het onstekingmodule lopen waren helemaal kleverig aan het worden.
toen heb ik de spoel uit voorzorg vervangen voordat hij de geest kon geven.
PS. een nieuwe onstekingsmodule kost ongeveer 65 euro excl. btw bij de automaterialen zaak en zo`n 150 euro bij de dealer.
Groetjes
Benz Rijder
17 jaar
Moduul stuk. Kosten bij de materiaalzaken idd rond de 70 euro maar zijn vaak binnen het jaar weer kaduuk. Al diverse malen ondervonden. En geen garantie dan. Beter een originele kopen: wel duurder eerst maar ook beter in dit geval.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar