👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo opel vrienden
ik heb een probleem met mijn astra.
Ik heb er een ander motorblok ingezet omdat mijn vorige blok kapotgelopen was en ik kon nog geen afscheid nemen.
alles goed en wel ruilmotor loopt op zich goed maar rook veel.
ik heb er al andere verstuivers in gezet al denk ik niet dat dit het probleem is.
als volgt
er zat een 1.7dtl in en nu een td uit 1999
het enige verschil voor zover ik kan zien is dat er een andere brandstof pomp op zit.
bij mijn oude motor zit er een lda klep op. deze zorgt ervoor dat er bij een bepaalde turbodruk meer diesel wordt ingespoten,
maar waar volgens mij het probleem zit, is dat de egr klep via de gashendel en een klein klepje aangestuurd en dat heeft de nieuwe niet.
ik heb rechtstreeks een vaccuum slangetje van de vacuumpomp naar de egrklep zitten. ik weet niet of dit hoort.
iemand nog iedeen. ik heb ook last van vermogen verlies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De TD uit 1999 komt uit een Astra-G, deze diesel heeft een soort van motorsturing erop.
dat heeft de oude astra-F X17DTL niet..
denk datn toch de dieselpomp van de oude op de nieuwe motor zetten met alle toebehoren erbij.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar