Twee maanden geleden heb ik de rechter verbindingskogel tussen stabilisatorstang en onderste triangel door de vakgarage laten vervangen. Doorgeroest. Nu bleek ook de linker verbindingskogel doorgerot te zijn. Deze heb ik zelf vervangen. Daarbij heb ik de voorgeschreven afstand van 39-39 mm aangehouden voor de indrukking van de rubbers.
Vergeleken met de verbinding die de garage had vervangen, is die moer zo ver vastgedraaid dat de afstand tussen de rubbers veel minder is.
Je zou zeggen: dit zal niet zoveel uitmaken. Toch merk ik dat de auto nu wat naar rechts trekt. Voorheen stuurde hij erg neutraal. Kan die afstelling er iets mee te maken hebben of zie ik spoken?
Groetjes,
Olleke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand die hier een antwoord op kan hebben?
stel de moeren gelijk, en rij dan een rondje ?
17 jaar
Zorg altijd dat de auto op z`n wielen staat voordat je rubbers vastzet.
Als je ze vastzet terwijl de wielen van de grond zijn komt er te veel spanning op het rubber.
Krik de auto op en draai ze eerst allebei los zodat er ruimte op komt en zet dan de auto op z`n wielen.
Draai ze allebei vast stel ze allebei af op 38-39 mm .
Moet goed komen.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Zorg altijd dat de auto op z`n wielen staat voordat je rubbers vastzet.
Als je ze vastzet terwijl de wielen van de grond zijn komt er te veel spanning op het rubber.
Krik de auto op en draai ze eerst allebei los zodat er ruimte op komt en zet dan de auto op z`n wielen.
Draai ze allebei vast stel ze allebei af op 38-39 mm .
Moet goed komen.
mvg,
Hans.[/quote]
Deze procedure kom ik wel vaker tegen. Eigenlijk ook wel logisch. Ik ga het proberen. Ik meld wel wat het resultaat is. Bedankt voor je tip!
gr.
Olleke
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar