Beste mensen,
Bij mijn Vectra zou versnellingsbak (handgeschakeld, 5 versn.) vervangen moeten worden (hoe en waarom, kom ik een andere keer terug, volgens een Opel garage: fabriek foutje). Betreft een Vectra GTS, Z18XE (benzine) uit 2005 met F17 bak.
Nu heb ik via internet een F17 bak tegen gekomen uit een Corsa C 1.8 uit 2005.
Als ik op www.opel-infos.de gegevens bekijk dan zie ik voor de Vectra:
Motor: Z18XE, GM Code: 2H9&NT4, Versnellingsbak: F17(+)CR, 3,74
Waarom staat die + tussen de haakjes?
Op dezelfde site zie ik gegevens voor de Corsa:
Motor: Z18XE, GM Code: 2H9&NT4, Versnellingsbak: F17+CR, 3,74
Mijn vraag is: zou hier om dezelfde versnellingsbak gaan en zou deze bak in mijn Vectra passen (ophangpunten, kabelgeleiding enzv.)???
Weet iemand of nog bepaalde punten zijn waar ik op zou moeten kijken dat ik geen verkeerde bak koop?
Bv dank,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bakken zijn het zelfde.
Hangen ook onnder een Astra-g en een Zafira-a.
Ophangpunten zijn ook overal het zelfde, zitten namelijk voor iedertype voldoende bevestigingspunten in zodat alleen
de steunen overgezet dienen te worden.
Jos
Paar dagen ben ik weggeweest, dus nu pas mijn bedankje aan "Corsa C" voor antwoord op mijn vraag
15 jaar
dat cr staat voor close ratio
15 jaar
Youre welcome
Hallo!
Heb een Astra G Coupé en zit min of meer met hetzelfde probleem. Motorcode: X1.8XE1.
Heb de gegevens van de auto ingevoerd op die Duitse site, en dan rollen dezelfde bakcodes eruit.
Dat het een CR moet zijn ben ik inmiddels achter, maar dat ene "plusje" met of zonder tussen haakjes, waar staat dat nou voor?
Heeft het wellicht te maken met stang geschakeld of kabelgeschakeld?
Groeten van Michel!
Groeten van Michel!
14 jaar
Aanwijzing: Bij de Vectra-C worden in de productie de schakeltransmissies F17, F17+, F17+ MTA, F23, M32, F35 en F40 met verschillende tandwielsets in WR-, CR- en SR-uitvoering gebruikt.
dat is alles wat ik kan vinden zie niet specifiek wat dat plusje beteken
dat vectra moet je maar vergeten bakken zijn allemaal hetzelfde
mvg willem2
14 jaar
Okee, bedankt!
Ik zie d'r wel een beetje tegenop.
Ik ga de klus zelf klaren, zijn er nog tips en tools die van pas kunnen komen?
Ik weet inmiddels dat ik het subframe moet laten zakken om de bak er tussenuit te krijgen. Zijn hier nog handigheidjes voor?
Ik probeer intussen zoveel mogelijk info op te speuren, zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.
Groeten van Michel!
14 jaar
Analysehulp bij klachten over geluiden bij transmissies
Aanwijzing: Klachten over geluiden uit de aandrijflijn hoeven niet altijd afkomstig te zijn van de transmissie. De onderstaande tabel moet dienen voor het verminderen van de klachten over geluiden van de transmissie.
Auto staat stil en motor draait stationair
Klacht: geluid treedt alleen op bij ingetrapt koppelingspedaal
Type geluid
Extra informatie
Oplossing
Lagergeluid
Trillingen in het koppelingspedaal
Koppelingsplaat controleren
Stand van de koppelingsdrukleiding controleren
Kloppend geluid
Hoorbare geluien in het onderste toerentalbereik
Verdere storingsopsporing bij de motor
Klacht: geluid treedt op bij zowel ingeschakelde als ook bij uitgeschakelde koppeling
Type geluid
Extra informatie
Oplossing
-
Bereik motor
Geluidsbron nader lokaliseren
Klacht: geluid wordt luider bij ingetrapt koppelingspedaal
Type geluid
Extra informatie
Oplossing
Ratelen
Bij ingeschakelde versnelling
Synchronisatie van het versnellingstandwiel van de hoofdas
Auto rijdt
Klacht: geluid treedt alleen op bij niet ingetrapte koppeling
Type geluid
Extra informatie
Oplossing
Janken, huilen
Geluid wordt sterker bij ingeschakelde 1e/2e/3e/4e/5e of achteruitversnelling en hoger toerental.
Versnellingstandwiel 1e/2e/3e/4e/5e of achteruitversnelling en tandwielblok vervangen
Geluid is afhankelijk van de belastingstoestand bij: stationair toerental, vollast/deellast, trekken/duwen
Geluid wordt luider bij ingeschakelde 4e versnelling en is in alle andere versnellingen hoorbaar
Ineengrijping tandwielen differentieel controleren resp. vervangen
Ratelen
Bij schakelen 2-1 hoorbaar
Synchroniseren van het versnellingstandwiel 5e versnelling controleren
Bij accelereren vanuit laag toerental, in desbetreffende ingeschakelde versnelling hoorbaar
Ineengrijping tandwielen van betreffende versnelling differentieel op flankspeling controleren, eventueel, vervangen
Krassen/schuren
In stilstand bij een niet ingetrapte koppeling, versnellingen in synchrone stand brengen
Geluid wordt minder bij synchrone versnelling
Synchronisatie van elke synchrone versnelling controleren
Geluid wordt luider bij synchrone versnelling
Schakelvorken van de desbetreffende gesynchroniseerde versnelling, resp. groef in verschuifbaar tandwiel of schakelmof controleren
Desbetreffende schakelvork/schakelmof of verschuifbaar tandwiel vervangen
Geluid onveranderd
Spleetmaat tussen koppelingsvertanding en synchroniseerringen controleren
Compleet lagerschild vervangen
Tandflankspeling tandwielblok naar versnellingstandwielen controleren
Klacht: geluidsbron is door de beschreven storingsopsporing niet te definiëren
Geluiden in het bereik van asblok, wiellager en aandrijfassen zoeken resp. opsporen
dit heb ik nog gevonden voor je misschien heb je er wat aan
het is wel een hele klus hoor zo,n bak uit bouwen .
ik beneid je niet
mvg willem2
14 jaar
Hartelijk dank!
Ik kopieer 'm effe naar m'n eigen vraag.
Groeten van Michel!
14 jaar
je moet de motor ophangen endan sub li loshalen en re alleen oplossen
stuurhuis loshalen van sub of knie losmakende rest wijst zich
met monteren sub opletten dat je de radiateur niet kapot perst
Okee thnx!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar