hallo,
weet iemand of het lastig is om zelf de wiellagers van een astra G voorzijde te vervangen?
Er zit ABS op en is met 4 wielmoeren.
Geplaatst door knorretje24 (0) , lid sinds 10 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
kaleido 1 (1855) PRO, 10 jaar geleden
Voor iemand met de juiste kennis en gereedschap is het geen grote klus.
Complete naaf moet onder de auto uit , en je hebt een pers nodig om de lagers te de en monteren.
knorretje24 (0), 10 jaar geleden
ok lijkt me dus niet een klus om zelf te proberen, toch bedankt.
De auto maakt rechts voor lawaai/suist tijdens het rijden. Als het wiel vrij is, is er ook een schurend geluid te horen als ik het wiel draai.
Zijn er nog evt andere dingen waar ik aan kan denken wat er mis zou kunnen zijn?
moderator (0) PRO, 10 jaar geleden
Niks pers nodig voor het lager.
Is een complete unit die met 4 torxbouten vast zit.
Onderste fusékogel los, aandrijfas er uit, remtang en remschijf verwijderen en dan vanaf de achterzijde de 4 torxbouten v/h lager verwijderen. De unit kan enigzins vastzitten door oxidatie.
knorretje24 (0), 10 jaar geleden
@ moderator
dus evt wel zelf te doen omdat je geen pers nodig hebt, alleen wel veel losmaken voordat de nieuwe wiellager erop kan.
Zoals ik op foto's zie is het ABS gedeelte alleen maar een stekkertje losmaken en weer vastzetten, daar zit volgens mij niet de moeite in.
moderator (0) PRO, 10 jaar geleden
Klopt. Aan de unit zit een draad met een stekker. En goed gereedschap is het halve werk.
knorretje24 (0), 10 jaar geleden
http://pic1.aldoc.eu/PicData/PicData-3/0...
dit is wat ik vind als ik naar een nieuwe wiellager zoek
Is er nog veel verschil in merken qua wiellagers?
moderator (0) PRO, 10 jaar geleden
Monter zelf altijd lagers van SKF. Meestal wel te koop bij een goede automaterialenzaak. Lager blijkt met 3 bouten vast te zitten i.p.v. 4.
knorretje24 (0), 10 jaar geleden
Gelukkig is het probleem opgelost.
Niet zelf gedaan, de garage heeft een nieuwe wiellager geplaats en wij rijden weer heerlijk.
Dank aan iedereen voor de reacties