Wij hebben hier een Vivaro 1.9dti die voornamelijk koud tussen 2000 en 3000 toeren inhoud en staat dan erg grijs te roken. Net alsof er teveel word ingespoten.
Foucodes p0400 EGR foutief. De EGR klep is gereinigd en met de KTS aangestuurd of hij naar behoren werkt. Dat ging goed. De foutcode komt niet meer terug alleen het probleem is niet over.
Waardes LMM zijn oke. Nu zit er wel een imitatie op ( VDO ) reeds 2 jaar. Problemen heeft de man nu 3 maanden. Turbodrukregelklep is al eerder vervangen 1 maand geleden. Verder geen vacuumlekkage's te vinden.
Deze auto heeft nog een probleem, de ruitenwisser gaat niet in nulstand. Foutcode :B15A1 schakelaar parkeerstand wisser voor kortsluiting
Als je de stuurkolom schakelaar op 0 zet gaan de wisser nog een keer of 10 door om dan ergens midden op de ruit tot stilstand te komen.
Iemand een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Storing ruitenwisser is verholpen. Rtw motor vervangen. Koop hem wel bij Renault dan is die 100 euro goedkoper.
Is een commonrail neem ik aan.
Geen storing gloeistiften ?
Hoe start de auto ?
Het is een Commonrail. De auto start goed. Geen probleem. Hebben de auto gisteren weer uitgelezen en foutcode p0400 EGR ingangsignaal laag was weer aanwezig
Egr werkt in samenwerking met de luchtmassameter.
Kijk eens in het inlaatspruitstuk of dat niet dichtgekoekt met roet smurrie.
Komt wel eens voor.
De klant heeft zelf de LMM gewisseld met een andere bus en de auto rijdt een stuk beter. De andere Vivaro rijd overigens ook prima met de probleem gevende LMM.
Hij kijkt het aan maar vind het momenteel wel prima zo.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar