close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Voer Voor De Specialisten

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 17cdti

Gewoon een doordenkertje.
Klant komt gisteren fier bij mij. Hij had speciale blauwe lampen aangeschaft, in H7 en voor de plaatverlichting + standlichten. Ik waarschuwde hem eraf te blijven. Doch...... Na veel heen en weer getalm heeft hij deze lapen van "5W" kunnen vervangen doch deze willen niet oplichten. Ik heb er uiteindelijk de oude terug ingezet en alles werkt terug normaal.
Vandaag klant terug gekomen omdat stoplichten blijven branden, problemen met aircorelais en nog een foutcode die ik mij niet meer herinner. Heb alles tweemaal moeten wissen om alles terug normaal te doen functioneren.

Hoe overtuig je nu de mensen om van auto's die onder CANBUS rijden hun pollen af te houden?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

"Hoe overtuig je nu de mensen om van auto's die onder CANBUS rijden hun pollen af te houden?"

door ze de rekening onder hun neus te houden............

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Dat had een opmerking van MIJ kunnen zijn, Hans.... ;)

Maar je slaat wel de spijker op zijn kop.

Ik denk echter dat de auteur op zoek is naar een korte, plausibele uitleg betreffende CANBUS systemen zonder daarbij in teveel details te treden.

Een kant en klaar verhaal heb ik er ook niet voor liggen, iemand die met dat systeem kan werken kan dat zelf ook wel in het kort uitleggen.
Wie DAN nog eigenwijs is, zal daar dan letterlijk voor moeten betalen.

Santa 0

16 jaar

CAN bus is een netwerk dat onderling regelt, als je hier een draad van door knipt, valt een singaal weg en kan de auto niks meer....


kort zat en goed genoeg voor de leek zo ?

meer expert (voor mensen die er iets van weten)

CAN data netwerk werkt met master-master, dit houdt in dat dat elek regel module een opdracht mag opgeven maar ook uitvoeren. hier voor werkte we met het master slave principie. de master stuurt aan de slave doet. de BUS is de regelsnelheid je hebt CANBUS Low dit is het langzame netwerk. deze werkt op 128kbps, dan heb je nog CANBUS High deze werkt op 512kbps, de CAN low wordt gebruikt voor de comfort spullen radio airco etc, maar de airco werkt gedeeltelijk ook op CAN high ivm toertal verhogen. De motor aansturing zit op CANHigh dit kan oz nsel aangesturd worden, als je MMC een opdracht geeft dat hij niet eens wordt uitgevoerd door het opvolgende bevel. hier door is het voordeel dat de veiligheid en mileu, er meer op vooruit gaan en het gewicht van de bedrading, als je de nieuwe Citroën C5 tourer pakt en er zou geen CAN data bus zijn zit er ca 2.5 tot 3km aan kabel in, met CAN data bus zit in de zelfde auto 2-2.5KM kabel de winst kan dus is het meest extremem geval 1.5Km zijn.

"Ze de rekening onder de neus steken" is niet de ideale oplossing Hans. Dan hou je op het einde van de rit geen klanten meer over. Maar je hebt wel gelijk.
Klant is trouwens vandaag teruggekomen met zelfde probleem. Na uitpluizen van handleiding, zekeringkastjes vooraan en achteraan tot de vaststelling gekomen dat "diene flipper" zijn zekeringen had gecontroleerd en er één te weinig had ingestoken.
Duur van de operatie : 30 minuten. Rekening aan klant : 0 euro wegens klantenservice. Maar klant heeft het wel begrepen want hij is wit rond zijn neus vertrokken......

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]Maar klant heeft het wel begrepen want hij is wit rond zijn neus vertrokken......[/quote]
Ondervinding is meestal de beste leermeester............

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

jhl heeft wel een punt....vaak genoeg kom ik auto's tegen die de weg ietwat kwijt zijn nadat er zelf met de verlichting, carkit of audio systeem geknoeit is.
als het simpel op te lossen is doen we het als service en anders moet de klant helaas betalen. eigenlijk zou er een dikke sticker op het instructie boekje oid geplakt moeten zijn dat dit niet meer zo maar even kan. maargoed niet alleen klanten doen dit hoor....wat dacht je van carkit inbouw stations, bedrijfwagens inrichters en ombouwers, voertuig modificatie bedrijven, kwik fit met hun trekhaken, enz...................dit probleem wordt alleen maar groter en eerlijk is eerlijk.....dit zijn vaak niet meer de "gewone" storingen en dus leuk om op te lossen......

Opeltje 0
badge

16 jaar

je kan zeggen dat de wagen de weerstand over de lampen controleert omdat bij defecte lamp de wagen een andere lamp kan laten branden.

je kan blauwe lampen steken maar dan moet de weerstand identiek zijn anders heeft de wagen fout en schakeld hij de lamp uit uit veiligheids overweging

ivm zoeken naar defecte zekering,als je een procedure volgt en het protocol afdrukt kun je aan de hand daarvan al uw metingen uitleggen en zo ziet de klant dat er werk is geweest om het probleem te lokaliseren.

Darksaint 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.