de waterpomp die ik van de week bij de dealer gekocht hebt draait een beetje stroef, klopt dit wel? hij was min of meer 2de hands. ( in een kadett gebouwd om te kijken of dit de storing zou oplossen )
ik zie ook een gaatje aan de buitenkant van het huis zitten, is dit eventueel om olie o.i.d. in te spuiten zodat de pomp goed gesmeerd draait?
ik hoor het wel.
gr.
martin.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
it gaatje is en ontluchting voor de keering. hier mot je niets in spuiten. nieuwe pompen lopen inderdaad stroef.
bedankt voor je snelle antwoord Opeltje. dit weekend wil ik hem gaan inbouwen als het weer meezit.
gr.
martin.
19 jaar
Doe voorzichtig met de pakking !
De distributie snaar loopt over de waterpomp en wordt met de pomp gespannen.
Dat betekend dat je de pomp moet draaien om de snaar te spannen.
Ik bedoel dus , dat je de pakking niet kapot draaid , anders moet je 2x sleutelen.
mvg,
Hans.
Gelukkig kan je dr hier nog redelijk bij, dat is bij andere modellen (vooral de diesel) wellus anders...
gaat de pakking dan zo snel kapot?. ik heb er een nieuwe bij gekocht. is wel een beste klus voor de zondagmiddag maar het moet wel lukken.
het spannen van de riem moet met speciaal gereedschap heb ik begrepen, kan het met een waterpomptang gesteld worden. laatste vraag is de riemspanning, wat kan ik hiervoor als vuistregel nemen, bijv max. 1 cm naar elkaar toe kunnen drukken? heb n.l. geen speciaal meetgereedschap enzo.
gr.
martin.
19 jaar
Zo staat het meestal wel op de doos, hoe de spanning moet zijn, ik hoorde ook dat je de riem niet mag kunnen kantelen....
dat laatste heb ik ook gehoord. nieuwe riem mag max. 1 kwartslag (90%) draaibaar zijn met de hand maar voor de zekerheid wilde ik het effe checken.
gr.
martin.
19 jaar
Tis geen mega grote klus toch? Koelwater er ff uit, leeg laten lopen bij de radiateur (bestuuderskant zit geloof ik het laagste punt), dynamo ff los en riem eraf, poelie (waar de riem op ligt van de dynamo) onder van de krukas af (4 inbusjes geloof ik), waterpomp los (ook 4 of 5 inbusjes), nieuwe erin en op tijd zetten, driem spannen gelijk ff testen of je de motor rond kan draaien (anders ff de bougies eruit), dynamo boel weer monteren en koelwater erin.
Starten maar :-)
moet lukken. heb jij die kadett ooit nog goed gekregen met de handchoke die problemen had met de koude start? het verhaal van de vacuumbox.
gr.
martin.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar