auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Kadett: start niet meer wel brandstof en ook vonk

Bouwjaar: 1989

Ik kom er niet meer uit.
Ik heb een kadett gsi 2.0 16V, onder het rijden viel hij stil als ik het gas intrapte, hiervoor heb ik de gasklep posietiesensor vervangen, maar ik kreeg hem niet meer aan de praat, eigenlijk zowat alles nagemeten met behulp van autodata, maar alle sensoren geven de goede waardes aan, bobine uitgewisseld,temp.sensor vervangen dis riem nagekeken, hij geeft geen foutmelding via het motormanagement lampje.
Hij krijgt brandstof en hij vonkt.
Weet iemand wat er nog mis kan zijn

Geplaatst door

geesietje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staat de distributie op tijd?
Het kan zijn dat de riem 1 of meer tandjes versprongen is omdat de riemspanning te laag is .

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

19 jaar

Distributie staat op tijd, maar toch bedankt voor je reactie Hans.

geesietje 0

19 jaar

Hallo als je je benzineleiding losdraait en kontact aanzet spuit er dan voldoende benzine uit?? dit lijkt op niet voldoende benzinedruk,filter vervangen??als je benzine boven in de motor gooit en start wil hij dan niet aanslaan??even rubber wegnemen en benzine ingooien,klein beetje.

Nee helaas dat doet hij ook niet, heb het ook met wat remreiniger geprobeerd, daar zou hij op aan moeten slaan.
De slang heb ik ook een keer los gehad en gestart, en hier komt ook genoeg uit.
morgen heb ik ook de beschikking over een druk meter waar ik de gallery mee kan meten, maar ik ben bang dat het dat ook niet is.
Bedankt voor het meedenken.

geesietje 0

19 jaar

Ik hou het op de kleppen.(distributie).
Als hij benzine krijgt en onsteking op tijd , moet zo`n eenvoudige motor aanslaan.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

19 jaar

misschien heel dom heb je wel de juiste bougie's, en heb je ze al eens vervangen ??

De distributie staat echt goed op tijd, het enige wat daar eventueel nog mis zou kunnen zijn is dat er kleppen vast blijven zitten, dit gaan we morgen testen door de compressie te meten.
Er zitten de goede bougies in heb ze ook al vervangen.
Ik laat nog weten wat de compressietest morgen aangeeft.
en of er idd kleppen vast zitten(ik hoop het want anders weet ik het echt niet meer).
Verder hoor ik het graag als iemand nog ideeën heeft, alles is welkom.
weer bedankt voor de genomen moeite.

geesietje 0

19 jaar

Als je de bougies bij het blok test dan op de vonken??? Dan weet je iig of ze ook vonken maar dan weet je nog niet of het tijdstipt klopt maar das vast wel goed...
Er zitten idd hydraulische klepstotters in.

MartijnGR 0
badge

19 jaar

Ik heb de timing van de ontsteking samen met de timing van de distributie gecontroleerd, in theorie zou hij gewoon moeten starten.
Maar nu heb ik gehoord dat hij niet aanslaat als er van een cilinder de klep/pen blijven hangen, ook niet op drie cilinders.
Ga dit morgen proberen en laat wel horen hoe het afgelopen is.

Bedankt

geesietje 0

19 jaar

Misschien is de vonk te zwak, probeer is een nieuwe bobine

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

ik heb veel meegemaakt op autogebied maar nog nooit dat de kleppen blijven hangen onder het rijden,als je je motor start en je hand op de carberateur legt voel je hem dan zuigen?? krijg je spanning op je centerpoint nozzle(is toch centerpoint injectie of vergis ik me? )ik gooi het erop dat ie geen benzine krijgt, als je je bougies eruit haalt zijn ze dan nat of droog ??

Andere bobine heb ik al geprobeerd, het is een multipoint inj.
de bougies zijn nat en hij vonkt op alle cylinders.
Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt, maar daarom kom ik er ook niet meer uit, de opties zijn een beetje op, daarom gaan we dadelijk de compressie testen, en de druk op de gallery.
Ik laat vandaag of vanavond nog horen wat het resultaat is daarvan.

bedankt voor de reacties

geesietje 0

19 jaar

brandde er op jou dashbord geen oranje lampje, met een motor tekentje, kan zijn dat je computer kapot is,komt nogal vaak voor bij vectra's e.d..moet je eens proberen je komputer even in de vriezer leggen,en nog eens proberen. en je accu eens losgooien voor een kwartier,en je komputer eens verwarmen kijken of je verschil merkt. warm of koude reageert hij namenlijk wel eens op als er storing is. en je zegt dat hij wel vonkt is dit een flinke vonk,even een schroevendraaier in de bougiedop en de schroevendraaier een paar centimeter van het blok afhouden,en starten hier moet een flinke vonk uit voorkomen ,nog een optie ontstekinsmodule,heb je geen vrienden met dezelfde auto, kun je wat electronica even uitwisselen,alleen de computer zal misschien niet gaan omdat die dezelfde code moet hebben,ben benieuwd wat de oorzaak is. kabeltje niet kapot van je onstekings tijdstip module,zit onder vlak bij de poelie.

Hebben vandaag de compressie gemeten, cilinder 1,2 en 3 geven 15 aan terwijl de vierde cilinder maar 7.5 aangeeft.
We hebben de nokkenassen verwijderd en de klepstoters er uit genomen, van de vierde cilinder lijken er wel een paar vast te zitten, maar om uit te sluiten dat er geen klep verbrand is of krom, gaan we binnenkort nog een cilinderlektest doen.
Heb geen compressor bij de hand en alle verhuurbedrijven waren al gesloten.
Na het weekend weet ik hopelijk meer te vertellen.

geesietje 0

19 jaar

Ok het is ff geleden, maar hij loopt nog niet goed.
Sinds ik de kop had laten reviseren, start hij wel, maar ik moet zeker 10 min starten met koude motor voor hij aanslaat.
In het begin danst de motor een beetje, maar al snel loopt hij mooi stationair.
Ik kan nu mn gas ineen keer voledig intrappen waar hij dan goed op reageerd, maar na zo'n 15 min. als de motor wat warmer is kan ik dit niet meer, het is net of hij dan verzuipt, en bij het afslaan, lijkt het ook of de motor de andere kant op wil draaien.
Ik heb de ontsteking door laten meten, en hier bleef hij het goed doen, ook als hij de ontsteking verwarmde.
Als de auto via de contactsleutel wordt afgezet start hij daarna meteen goed, maar als hij is afgeslagen wil hij maar weer moeilijk starten.

geesietje 0

19 jaar

koelvloeistof temp sensor al gecontrolleerd? slaat ie meestal niet op als foutcode. weerstand ligt bij 20graden tussen de2000 en 3000 ohm en bij 90graden rond de 300-400ohm grt mark

mark7265 0

19 jaar

mark bedankt voor je reactie.
had de temp sensor al doorgemeten, die zag er goed uit, ik heb toen toch voor de zekerheid een nieuwe er ingezet.
Maar helaas zonder resultaat.

geesietje 0

19 jaar

lambda sonde gecheckt?

mark7265 0

19 jaar

Heb je je HAll-signaal al eens met een scoop gemeten?

Leg je bobinekabel eens verder weg van je kabels die op het HALL-IC zitten of isoleer je kabels af met alufolie. Heb dit al meerdere keren voor gehad met de c20xe's dat het magnetisch veld rond de bobinekabel invloed had op de signaalkabels van het HALL-IC

En over het gevoel van 'verzuipen', hoe is 't met je luchtmassameter? Heb je die als een met een scoop gecontroleerd?

geismi 0

19 jaar

Na ongeveer alles geprobeert te hebben, wou ik de uitlaat los gooien voor de kat., om te controleren of die dicht zat.
Onderweg naar huis toch maar een ander verdelerkapje en rotor gehaald, hoewel met het doormeten en het controleren op vonk eigenlijk alles naar behoren werkte(zag er ook als nieuw uit)
Er op gezet en starten en meteen lopen, flink warm gereden maar hij bleef goed lopen.
Ik wou het niet geloven, dus de oude rotor en kap terug gezet, om het te controleren en ook daar bleef hij op lopen.
Ik weet dus niet of de fout nog terug gaat komen, of wat het nu werkelijk geweest is.
Het blijft een raadsel.

Bedankt voor alle hulp

geesietje 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.