👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo mensen,
Ik ben er over aan het denken om een Opel Omega te gaan aanschaffen. Ik zit te twijfelen over de 2.0 of de 2.5 v6. De 2.5 v6 is natuurlijk een stuk pittiger en completer qua uitvoering. Heb nu ook een snelle auto en snelheid went natuurlijk.
Waar moet je op letten bij beide types motoren? Ik zat zelf te denken aan een auto van bouwjaar 94/95/96. Wat kunnen jullie me aanraden qua verbruik en eventuele veel voorkomende storingen/defecten bij beide modellen? Is de 2.5 v6 nou echt zoveel sneller dan de 2.0 (gelet op het gewicht van beide auto's)
Alvast bedankt voor jullie raad en moeite!
Groeten van Pim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb de meeste problemen mee gamaakt met de 2.0 16v
Ja de 2.5 v6 is echt een stuk pittiger dan de 2.0 16v
De 2.0 16v is eigenlijk te licht voor de omega.
Mocht je voor de 2.0 gaan neem dan de 2.0 16v (x20xev)niet de 8v (x20se)
Ik raad zelf wel de 2.5 aan, dat is een vrij storingsvrije motor met een redelijk verbruik (1 op 10 bij de handbak gemiddeld)
Wat betreft de uitrusting, de 2.5 is net zo kaal als de 2.0 standaard.
Ik zou gaan voor de CD uitvoering (leverbaar op de 2.0 en 2.5), dit omvat 2 of 4 elektrische raamnpjes electronic climate control, mistlampen, luxe bekleding, hoofdsteunen rondom, leeslichten voor + achter, licht metalen wielen.
Willem
Ik rij inmiddels mijn 3 e omega B. De eerste was uit 95, hoop reperaties aan gehad (nieuwe serie, veel kinderziektes?).
Een auto van die leeftijd zou ik voor de omega A gaan (alle kinderziektes eruit en minder kans op een exleasebak)
19 jaar
Zou zeker niet voor de omega A gaan, wat betreft het rotten van kokerbalken en veer poot schotels, en de kale uitrusting.
En de 6 cilinders van het oude model hewbben meer problemen dan de 2.5 uit de B,
En het verbruik van de omega B ligt lager.
Willem
Pim, die 2.5 is een best motortje, ook als je van hoge versnelling / weinig toeren houdt. Je hebt bij zo'n model van 94 /95 / 96 wel natuurlijk eens wat onderhoud. (De kleppendeksels zijn van plastic en willen nog wel eens scheuren, de voorwieldraagarmen moeten vervangen worden of zijn vaak al vervangen bij die leeftijd. Dat laatste zal bij de 2.0 ook wel zo zijn, hoewel die lichter is op de voortrein.
Martijn
19 jaar
hoi Pim,
ik heb net HELAAS afstand moeten doen van mijn omega 2.5 V6 CD
uitvoering uit 1997, 2 jaar gereden geen problemen buiten normaal onderhoud.
Ik kan je die auto echt aanbevelen heb veel km gemaakt met veel plezier en nooit heeft ie me in de steek gelaten en er stonden 180 000 km op de teller
19 jaar
Hallo mannen,
Alvast bedankt voor jullie reactie's. Klinkt allemaal wel positief. Ik zou sowieso dan gaan voor de cd uitvoering. Ik heb nu een 1e generatie Ford Probe met een 2.2i Turbo. Hele fijne auto, maar gigantisch duur qua onderdelen. Verbruik valt wel mee; op de snelweg haalt ie bij normale snelheden 1:12. Binnen de bebouwde kom valt het verbruik terug naar 1:9. Als ik het goed begrijp wil een 2.5 V6 dus wel meer zuipen.
Zelf was ik van plan (als ik genoeg moed heb verzameld om de Probe weg te doen) om een automaat te kopen. Rijd gewoon een stuk relaxter en dan heb je ook nooit meer gedonder (althans minder) met onderhoud en storingen van de versnellingsbak (neem ik aan). Wat gebruikt een automaat?
Jammer dat je net afstand hebt gedaan van je Omega Jack, anders had ik misschien nog wel interesse gehad.
Hoeveel kan een 2.5 V6 qua kilometers aan? Ik zie er veel te koop staan met een kilometrage van 190.000 km. Is het een heel slecht plan om een auto te kopen (zo'n Omega dus) met dat op de teller?
Dank jullie wel in ieder geval voor de tips.
Eerst wil ik het wel zeker weten dat ik de Ford weg wil gaan doen; het is zo een mooie en speciale auto en het rijd geweldig. Net een kart!
Groeten van Pim
19 jaar
Ik denk de v6 qua verbruik niet veel onderdoet aan de Probe.
Deze omega zal in de stad ongeveer 1 op 9 en op de snelweg makkelijk de 1 op 12 halen.
Mits het rechter voetje niet te zwaar is natuurlijk
Willem
hoi pim . idd rechtervoetje doet wonderen.
Maar ik heb mijn omega aangeschaft na enthousiaste verhaeln van een vriend, die had idd een automaat, maar let wel! met 271000 op de teller en nog geen problemen buiten normaal onderhoud maar probeer voor je iets koopt de geschiedenis van zo'n auto te achterhalen dan weet je weer veel meer.
succes en veel opel plezier
19 jaar
Pim,
Die van mij is ook al over de 2 ton, maar rijdt als een zonnetje. Ik ga zeker de 3 ton halen. Snelwegverbruik: 1 op 11, gem. verbruik: 1 op 10.
Martijn
19 jaar
Onderhoud en storingen heb je meer aan een automaat dan aan een handbak.
Vooral van grote autos worden ze meer belast.
Denk aan het trekken van grote karren en caravans.
De meeste automaten zijn tussen de 200 a 250.000 al aardig moe gereden.
En de belasting van een handbak heb je vaak zelf in de hand.
De uitzonderingen daar gelaten.
19 jaar
Jullie klinken in ieder geval allemaal erg positief. Ik wil gewoon een goede auto kopen met een rijke uitrusting en een goed vermogen voor een zachte prijs. En het lijkt dat dat bij een Opel Omega helemaal gaat lukken.
Ik vind een automaat bij zulk soort auto gewoon passen. Nooit meer gedonder in de file met schakelen.......lijkt me een heel groot voordeel!
Ik ga er zelf niks mee trekken; er hoeft zelfs geeneens een trekhaak op te zitten.
Dus als je een Omega koopt van 94/95/96 met 2 ton op het klokje is er dus nog steeds helemaal niks aan het handje........
Ik word steeds enthousiaster over deze auto. Heb zelf eens een Opel Omega 2.0i gehad uit 1989. Top auto alleen een beetje karig qua uitrusting en (in mijn ogen) hopeloos gedateerd qua model.
Ga binnenkort eens wat garages bezoeken. Kijken wat ze me voor m'n Probe terug willen geven. Ben benieuwd......
Groeten van Pim
19 jaar
Nog even een vraagje:
Is een 3.0i 24v CD meteen een MV6? Ik heb in de database van www.autoweek.nl gekeken en daar kan ik geen 3.0i vinden van dat bouwjaar. Alles wat daar aangegeven staat is een 3.0i MV6
Dat zal natuurlijk wel gruwelijk zuipen i.t.t. een 2.5i
Toch?
Ik vraag veel he, maar ik wil deze keer wel alles weten voordat ik weer ergens aan begin. Ik weet nu tenminste dat m'n Probe helemaal in orde is.
Alvast bedankt mensen!
Groeten van Pim
19 jaar
Ja, de mv6 heeft wel een meerverbruik.
Maar de MV6 heeft wel de rijkste uitrusting standaard.
:
Leder
Clima (ook op de CD)
4x elek raampies (2x standaard op de CD)
5x hoofdsteunen (ook op de CD)
lm velgen (ook op de CD)
fabrieks alarm (Ook op de CD)
stoel verwarming (optie op de CD)
leeslichtjes in de zonne kleppen (ook op de CD)
En nog meer
Willem
veel vermogen pitteg en zonder problemen en makkelijk naar de 5 ton voor een redelijk bedrag audi a6 2.5 tdi 5 cilinder geen 6 pitter
Jerry, k wil niet vervelend zijn hoor, er wordt hier gevraagt naar een benzine versie, en die 5 cilinders van audi zijn net niet dat gene wat echt zonder problemen de 4 ton haalt.
Willem
Dank jullie wel voor de tips. Ik ga eens effe rondkijken en een proefrit maken.
Heeft iemand van jullie interesse in een Ford Probe GT Turbo?
Hahahaha.............die moet eerst weg!
Groeten van Pim
19 jaar
De mv6 heeft een ijzersterke motor.
Een paar ton is geen probleem.
Maar meestal is de motor ook geen probleem, de rest er omheen gaat vaak kapot.
Zoals bij de meeste autos.
19 jaar
zet m eens op marktplaats.
advies: plaats er foto's bij.
Er zijn namelijk mensen die niet kijken naar advertenties zonder foto (ik ben daar een voorbeeld van)
Succes met de verkoop.
Let wel op bij de 2.5 als je luxe wil, de 2.5 is ook kaal geleverd (GL uitvoering, daar zit niks op)
Willem
heb zelf ook sinds kort een mv6 3.0 maar verbruik t.o.v de 2.5 valt reuze mee. de pret is deste meer (en DAN het verbruik ook) maar 211 tegenover 170 pk is wel leuker natuurlijk!
en op de snelweg met 135 is een verbruik van 8,4l100km (cruisecontrol) ook best te doen.
in de stad gaat het wat harder.
heb trouwens wel een handgeschakelde (1 van de weinigen)
verder geen problemen, heeft 150000 gelopen en loopt als een zonnetje.
grt, tom
19 jaar
hallo allemaal!
Mijn Probe staat op internet voor Euro 2750,- (lijkt me een goede prijs). Nu maar even wachten......
Ben er in ieder geval helemaal zeker dat de volgende een Opel Omega 2.5 of 3.0 word. Ze zijn zo luxe van binnen! Prachtig.....
8,4/100km!! Dat is netjes voor zo een grote auto!
Groeten van Pim
19 jaar
Misschien een rare vraag: maar wat vinden jullie van een Ford Scorpio 2.9 24v Ghia?
Wat zijn de voor en nadelen t.o.v. een Omega?
Ik heb een mooie gevonden (1996 met 75.000 km NAP), maar deze lekt olie uit de automaatbak. Zijn dat dure reparatie's?
Wat ben ik moeilijk he...hahahaha
Groeten
19 jaar
Ja, vaak dure reparatie als de koppelomvormer lek is.
En een scorpio staat niet echt bekend om zijn zuinigheid. (1 op 7)
En roest is geen vreemde van de scorpio
veel problemen met de climatronic
massa contacten vaak slecht
zekering kast gaat vaak stuk.
tis wel een ghia, lekker luxe.
Onderdstel heeft wel onderhoud nodig
Willem
Klinkt niet goed he Willem!
Ik dacht altijd dat dit stevige en betrouwbare auto's zijn met simpele techniek.
Zuinig is ie zeker niet i.t.t. een Opel Omega 3.0.
Dan zal ik me toch nog maar eens bedenken over deze deal. Ik moet toch nog effe wachten want m'n andere auto is nog niet verkocht. Die wil ik eerst weg hebben; twee auto's voor de deur is te gek.
Groeten van Pim
19 jaar
Ik heb ook positieve dingen over de ford scorpio.
* Het rijd heerlijk
* ghia heeft veel luxe (semi automatische klimaat control etcetc)
* Lekkere stoelen in (kraken wel vaak)
* heeft veel ruimte (omega ook natuurlijk)
* bij goede automaatbak boterzacht schakelen.
* De motor staat wel garant voor veel kms.
Maar ja, die 1 op 7 blijft toch weer iedere keer bij de pomp terugkomen.
Willem
Hey Willem,
De punten die je hierboven aangeeft klinken erg goed inderdaad, alleen die 1 op 7. Heel pijnlijk bij de pomp!
Of effe doorzoeken naar een Scorpio (cosworth) met een g3'tje erin!!!
Groeten van Pim
(ik steeds verder af te wijken over m'n wensen. Ik zit nu zelfs al bij de BMW 6 en 8 cilinders te zoeken. Ik moet binnenkort toch echt de knoop gaan doorhakken!)
19 jaar
Ow........
Wat kost de reparatie van 1 lambdasonde en de achterste radiator bij een Opel Omega 2.5 V6 uit 98?
Er staat er een te koop, maar die heeft een lambdasonde stuk en de achterste radiator (radiator bestaat uit twee delen) die is lek. Is wel een g3 en heeft 159000 gelopen. Mooie leeftijd, mooie auto en g3!!!!! Verder een diamond uitvoering
Wie helpt me?
Groeten van Pim
19 jaar
he pim ik heb zelf een omega 2.5 xe van 1995 op g3 gas en deze heeft bijna 400.000 kilometer op de teller staan en loopt nog als een zonnetje met een compressie van 88 % dus nog als nieuw super auto met een super uitrusting
19 jaar
he pim is het een automaat met klima want dat scheelt nogal omdat als je deze opties hebt je er ook bakkoeling en een houder voor je aircoradiateur op hebt zitten en lambdasondes kan je beter in duitsland op internet gaan zoeken
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar