Opel Astra: waterpomp vastgelopen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7DTL

Vandaag liep tempratuur op naar max. Waterpompvastgelopen waardoor de distributieriem
eraf is gelopen waardoor er ook kleppen zijn gebroken.
Dealer zegt dat het 1200,- gaat kosten.
Mijn vraag is dat het nog waard of kan er meer schade zijn opgelopen dan dat.

alvast bedankt voor reacties!

Stam11039

Geplaatst door Stam11039 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

zuiger bodem?
drijfstangen
lagerwerk
klepgeleiders op zeker
nokkenas
tuimelaars
alles kan

Stam11039 (0), 17 jaar geleden

wat denk jij moeite waard om hem te laten repareren voor dat bedrag?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

als de dealer grantie geeft dat ie weer zonder problemen kan rijden ?misschien
ik zou geen risico nemen en een ander blok erin hangen
voor dat geld heb je geen andere auto
als je toch iets anders en jnger zou willen zou ik daaraan denken
denk ook dat jou auto zo niks opbrengt
ik zelf zet die autos in de opleiding
kunnen ze leren niet te slopen?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Koop je voor 1200 euro een vergelijkbare auto?.
Ik denk het niet, dus zou ik de auto laten maken.
Maar ik denk dat je er met die 1200 euro niet bent.
Ik vind het minimaal begroot.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=primera p11]Koop je voor 1200 euro een vergelijkbare auto?.
Ik denk het niet, dus zou ik de auto laten maken.
Maar ik denk dat je er met die 1200 euro niet bent.
Ik vind het minimaal begroot.[/quote]
daarom
lees goed wat ik neerzet
anderblok erin

Gurby (5), 17 jaar geleden

Ik heb vorige maand mijn distributie d'r vanaf gehad, doordat de poelie van de waterpomp was gebroken.

Opel dealer vertelde mij het zelfde, kleppen krom etc.

Ik heb toen gehoord dat de tuimelaars ook vaak breken en je dan geen verdere schade aan de motor hebt.

Dit heb ik na laten kijken en inderdaad, het heeft mij 8 nieuwe tuimelaars gekost, een nieuwe waterpomp, nieuwe geleiderollen en een distributieriem. Karretje rijd weer als een zonnetje.

Ik zou dus eerst ff-ies kijken of dit in jouw geval ook zo is.

Even het kleppendeksel eraf schroeven en kijken of de tuimelaars gebroken zijn....

Misschien heb je mazzel.

gr. Gerben

Stam11039 (0), 17 jaar geleden

Gurby,

Inderdaad al mijn tuimelaars zijn gebroken.
Maar hoe kunnen ze checken of er niks is met de zuigers,drijfstangen...etc.

Niet dat ik straks de boel laat vervangen en dan toch nog interne motor schade heb.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

kop er af en meten
voor de prijs maakt t niet veel uit
maar achteraf toch meer schade is duurder

rening (0), 17 jaar geleden

JKijk naar martplaats en zoek een vergelijkende auto. ALs de prijs hoger is dan jouw auto is hij het repareren waard. Voor dat bedrag rijdt hij weer. Maar waar je wel op moet letten dat het bedrag niet hoger wordt deoor allerlei dingen die er bij komen.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

www .kleingunnewiek.nl

Gurby (5), 17 jaar geleden

Ik heb de mazzel gehad dat een kennis van een collega bij Opel heeft gewerkt mij vertelde dat ons type Astra in 99% van de gevallen geen verdere motorschade heeft als de tuimelaars zijn gebroken.

Ik heb de kapotte tuimelaars uit het kleppendekselhuis gevist en nieuwe tuimelaars etc gemonteerd.

Als je gaat vissen leg alles ff op een krant en ga puzzelen, zodat je weet dat je alle stukjes tuimelaar weer hebt en er niets je motor in is geschoten.

In mijn geval is het allemaal goed gekomen...

Suc6 iig

pe3hmp (0) PRO, 17 jaar geleden

de tuimelaars en kleppen gaan meestal kapot omdat ze de zuiger raken, dus je moet altijd even controlleren of de zuiger geen schade op heeft gelopen, schade aan drijfstangen gebeurd minder snel omdat die veel sterker zijn dan de zuiger.

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

De kleppen zitten recht in de cilinderkop dus de kans op krom gaan is al veel minder. Mijn ervaring is dat altijd de tuimelaars breken en er verder geen schade is. De tuimelaars lijken er wel voor gemaakt om te breken bekijk ze maar eens er lijkt een zwak punt in aangebracht te zijn,op die plaats breken ze .

Hans

Petje57 (0) PRO, 17 jaar geleden

Klopt. Nokkenas er even uit, slepers vervangen, nieuwe riem er open karren weer. Soms ook 'n enkele hydrolische plunjer vervangen als deze teveel geleden heeft.

Gr.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

de nokkenas hoeft er niet uit als je een beetje rommelt kan je de tuimelaars er zo onder druken
let wel op dat de btreffende zuiger dan omlaag staat

Stam11039 (0), 17 jaar geleden

fantastisch voor de reacties jongens...bedankt!
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Stam11039 (0), 17 jaar geleden

nu blijkt ook mijn nokkenas beschadigd te zijn. ik overweeg een motorrevisie want voor dat geld
heb ik geen nieuwe auto en ik weet wat ik heb....toch?
wat zou een revisie kosten?

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is een sloopmotor niet een optie. Als ik jou was zou ik eens wat sloperijen afbellen voor een prijs indicatie

Hans

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Of een ruilblok,is dat geen optie.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

is misschien wellicht goedkopen dan een revisie..

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]www .kleingunnewiek.nl[/quote]

Stam11039 (0), 17 jaar geleden

ik heb toch verkozen voor meer zekerheid en heb afstand gedaan van mijn auto.
De prijzen vind ik veel te hoog voor een blok van 8 jaar oud en ik niet weet
wat er mee gebeurd is.

toch bedankt voor reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.