auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: weigeren van schakelen en rijden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo.
Ik heb een maand geleden een opel corsa eco 1.2 gekocht.
Af en toe schokte de auto een beetje bij het overschakelen van 1 naar de 2, maar verder is het goede auto.

Gistermiddag had ik een afspraak in Heereveen, en stond ik te wachten bij een rotonde. Ik wou optrekken en merkte dat dat erg moeilijk ging maar kwam nog in de 2e versnelling terecht. Jammer genoeg moest ik gelijk weer stoppen en terug schakelen in zijn 1, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Heb de auto eerst in zijn vrij gelaten en toen maar direct in zijn 2 gezet. De 3e keer stond ik stil en deed mijn auto helemaal niks meer, behalve ventileren en het licht en in zijn achteruit deden het nog. Na 2 of 3keer de contactsleutel te hebben gedraaid,kwam ik eindelijk weer rustig op gang. Bij 70km had ik weer het idee dat de motor normaal liep.
Bij de eerst volgende parkeerplaats gestopt. Vond het niet zo vertrouwd als beginnende bestuurder en op het dashboard brandden er verder ook niks. Kon trouwens de handrem, rem en de koppeling gewoon gebruiken alleen deed mijn auto niks.

Alleen heb ik nu het probleem dat de moterkap niet meer open gaat vanwege 2x stil staande aanrijding.
Het draaitje van de ontgrendeling is verdwaald omdat de draagbalk in het midden een klein knikje heeft. Ik heb gewacht tot mijn vader er was en die heeft naar de auto gekeken tot zover het kon.
Hij kon alleen niks vinden en dacht dat ik de versnelling steeds verkeerd had staan. Terug weg naar huis ging heel goed en nergens last van gehad.
's avonds heb ik even weer gereden om te voelen hoe de auto reed. Het ging de eerste 20minuten heel goed, tot dat ik bij de mcdrive moest wachten bij het 2e raam. Ik hoorde ineens de ventilator weer en hij stond ineens in zijn vrij. Auto deed weer helemaal niks en elke keer als ik probeerde te schakelen schoot de pook direct weer terug in zijn vrij en werd ik even naar voren en achter geschoven. De motor maar weer een paar uit en aangezet maar daar had hij eerst niet zoveel zin in. Na 4x ongeveer mocht ik weer verder rijden van de auto, maar kwam niet meer harder dan 50km per uur en kon ook nog gewoon achteruit.
Nu wou ik graag weten of mijn versnellingsbak kapot kan zijn of een koppelingsplaat?
Ga er vanuit dat het niet aan de accu heeft gelegen, omdat de radio en het licht het ook nog gewoon deden.

Kan iemand mij hier een antwoord opgeven?
Alvast bedankt..

Geplaatst door

Natassja (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo te horen heb je meerdere problemen. Motor loopt niet perfect, anders zou je geen schokken voelen.
Klinkt alsof je koppeling niet goed vrij komt.
Schakel eens met de motor uit. Probeer alle versnellingen. Gaat het schakelen nu wel goed?
Kijk eens onder je koppelingspedaal. Zit de mat daar dubbel of opgerold?

"Auto deed weer helemaal niks". Leg dat eens nader uit. Motor liep of niet? Reed niet omdat je geen versnelling kon krijgen?

oldford 0
badge

14 jaar

Het schakelen met de motor uit, gaat eigenlijk altijd goed. Af en toe dat in de 1 iets moeilijker gaat maar dat was al heel lang zo. Motor liep wel, maar ik hoorde allleen maar de ventilator draaien en ik kon alleen koppeling inhouden en blijven proberen tot de machine , In achteruit wou wel, maar zodra ik in eerste of tweede versnelling kwam begon de ventilator weer te draaien en kon ik niet meer schakelen. Na ongeveer 5minuten komt er weer een beetje beweging in maar dan was het net alsof de auto zelf aan het rijden was, stuur ging heel heel makkelijk, remmen ging dan wat langzamer en gas nou ja hij bleef 50 rijden dus bij bochten proberen te remmen. Nee kon alleen achteruit versnelling krijgen en alle lichten en de radio bleven ook gewoon aan.

Natassja 0

14 jaar

Het verband tussen de problemen en "de ventilator weer te draaien" ontgaat mij een beetje.

Ik denk als eerste maar eens een professioneel iemand de auto na laten kijken en dan maar gelijk een grote beurt.
Vervolgens ook distributie even goed controleren en bij twijvel vernieuwen.
Als er bekend is dat een auto verkocht gaat worden, dan wordt er niet zo veel (lees niks) aan onderhoud gedaan.

Tot die tijd maar niet meer mee rijden vanwege de risico's op ongelukken omdat remmen langzamer gaat en de auto zelf gas blijft geven.

oldford 0
badge

14 jaar

Nee ik ook niet.. Als ik ongeveer een halfuurtje heb gereden. Gaat de ventilator aan en maakt veel lawaai en trilt best erg en dan wil de auto niks meer.
Heb de auto op het moment voor het huis staan want ik wil er niet inrijden. Gelukkig kennen wij iemand die professioneel is en vandaag komt kijken. Grote beurt was gepland voor Juli en distributieriem is er in Januari met de APK opnieuw gekomen. Ik heb de auto van mijn zus gekocht dus dat scheelt al een beetje. Maar als versnellingsbak kapot is kan ik beter een andere auto kopen denk ik.

Bedankt voor het advies.

Natassja 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.