Hallo,
Ik ben op zoek naar een midden- en einddemper voor mijn auto. Welke heb ik nodig?
Op verschillende sites vind ik via mijn kenteken alleen maar verschillende uitlaten voor chassisnummers: -32245936, -35200189 enz. Maar dit lijkt voor geen meter op mijn chassisnummer. Die van mij begint met W0L0TGF4815 en dan nog 6 cijfers.
Mijn middendemper is langwerpig, driehoekig afgerond en over de gehele lengte dezelfde breedte. Is het de OL2603? En einddemper OL2605? Het gegeven chassisnummer is daarvoor 35200190. Maar ook die vind ik nergens terug in mijn auto...
Ik heb wel de toebehoren gevonden, klem 1054, koppelring 5008 en 7 rubbers 2290 volgens mij. Maar die zijn voor allen gelijk.
Wie weet raad? Alvast bedankt!
Geplaatst door benadski (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
kleijn (0), 13 jaar geleden
dit is toch niet zo moelijk
http://start.mijngrossier.nl/catalog/ken...
moderator (0) PRO, 13 jaar geleden
www.hbase.nl
erik lett (0), 13 jaar geleden
autoparts4u.nl
benadski (0), 13 jaar geleden
kleijn en moderator, ook bij jullie links krijg ik dus ook meerdere mogelijkheden als ik mijn kenteken invul! Dus zo makkelijk is het toch niet! :P
Bij autoparts4u.nl krijg ik wel maar 1 keuze per onderdeel. Bedankt! :)
erik lett (0), 13 jaar geleden
graag gedaan
kleijn (0), 13 jaar geleden
http://start.mijngrossier.nl/catalog/uit...
dit is een voorbeeld
probeer eens zonder kenteken
benadski (0), 13 jaar geleden
Zelfde verhaal!
Probeer het maar: Bouwjaar 2001, benzine, Opel, Astra G Hatchback, Astra 1.6 hb, mot Z16SE, uitlaten...
2 opties, wat kies ik dan?! :P
moderator (0) PRO, 13 jaar geleden
Niet goed opgelet Benadski: er zit wel degelijk een zichtbaar verschil in beide systemen: de verbinding van de midden- en achterdemper is verschillend.
Bij 1 systeem is dit d.m.v. een pijpklem en bij het andere systeem middels bouten i.c.m. veren.
Even een blik onder je eigen auto en je weet welke je hebben moet. Dus www.hbase.nl geeft het wel correct weer.
benadski (0), 13 jaar geleden
Ok, daar heb ik helemaal overheen gekeken. Bedankt voor het verhelderen!
Nu is het zo dat er bij mij bouten en veren zitten, daar is de uitlaat dan ook kapot. De middendemper mist de flens waarmee die aan de achterdemper hoort te zitten. De achterdemper is denk ik nog wel ok alleen is het schild ervan verrot. Ik zit te twijfelen of ik alleen midden vervang, of ook achter. Ik begin wel met midden, achter moet dan toch ook los en die kan ik dan mooi inspecteren.
Bedankt mensen!
moderator (0) PRO, 13 jaar geleden
Gewoon beide vervangen. Bekend spreekwoord is: als in de st.... begint te roeren, gaat het stinken............ Gaat altijd tegenvallen dus met de staat van de achterdemper.
kleijn (0), 13 jaar geleden
ja en zelf vervangen is net zo duur of duurder als laten doen
en wat die nr betreft zijn onderdeel nrs
maar die kunnen verschillen al gelang de fabrikant
GercoXXL (0), 13 jaar geleden
Klein, waarom is zelf doen duurder als je voor een nette prijs je spulletjes kan kopen en je eigen uren niet hoeft te rekenen?
mvg Gerco
kleijn (0), 13 jaar geleden
vertel alleen mijn eigen ervaring
maar ga maar winkelen ik hoor het wel