Beste collega's,
Net een astra z1.9dt uit 2006 binnen gekomen met een tik in de motor.
Na een rit in duitsland bij +/- 160 km/u begon hij te ratelen.
Klant olie gepeild en bijgevuld, 1 liter.
De ratel is niet verdwenen.
Hier aangekomen bleek er ongeveer een halve liter te veel in te zitten, echt onder peil was hij dus niet.
De tik lijkt op een lager of een klepstoter, het begint wel wat hoger in toeren en lijkt iets te varieeren bij verschil in belasting maar dat is maar weinig.
Iemand ervaring met deze motoren?
Ga van de week pas kijken.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update:
Gisteren het kleppendeksel erafgehaald. De laatste nok van de 4e cylinder is compleet weggesleten.
De olieleiding in de kop zat helemaal dicht geknepen. Waarschijnlijk is met kleppenstellen iets misgegaan waardoor hij klem heeft gezeten.
Het enige probleem is dat de nokkenasbruggen ook uitgesleten zijn, aan de kop zelf is wonderbaarlijk niets te zien in de lagervlakken.
Morgen eens kijken of ze nieuwe nokkenasbruggen ook in lijn kunnen boren op de auto.
Komt inderdaad wel vaker voor het schijnt dat sommige nokkenassen niet goed gehard zijn.
De vervorming van het olie buisje hoort zo. als je nieuwe besteld ziet die er net zo uit
basje
En al klaar??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar