close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: wellicht brandstofpomp

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Beste mensen,

Ik heb een vraagje.

Mijn opel astra G wil de laatste tijd opeens niet meer starten. ik hoorde van een vriend dat het aan de brandstofpomp kan liggen. Ik heb vervolgens een paar harde tikken op mijn brandstoftank gegeven en de auto starte opeens. Dit probleem leek hierdoor opgelost. Maar nee hoor. Nu start de auto pas na een paar tikken en al rijdend valt ie vaak uit en loopt ie niet meer stationair.

Verder heeft een vriend van mij, die het een ander weet over opels mijn brandstofpomp (benzine) eruit gehaald en aan een accu verbonden, maar de brandstofpomp die spoot gewoon brandstof. Dus het lijkt alsof deze gewoon functioneert.

Weet iemand wat er loos is?

Geplaatst door

ismael10t (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blokkerende pompen komen regelmatig voor. Haal je hem uit de tank dan is er niets aan de hand! Toch zou ik er een ander in zetten desnoods van de sloop. Ook al rijd je op gas de pomp blijft draaien en heeft een hekel aan weinig benzine om zich heen (warmte) . Luister of je hem tijdens het contact aanzetten hoort zoemen en of er dan wel voor enkele seconden spanning op de pomp staat. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

zou het eerst eens proberen met een nieuw brandstof relais

kleijn 0

14 jaar

Bij LPG auto's inderdaad zorgen dat de tank minimaal 1/2 vol zit ivm pomp koeling..

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

ismael, de pomp kan als deze uit de tank is wel werken,maar wie zegt dat ie genoeg druk levert?
wil je zeker weten dat de pomp goed is,moet je de werkdruk meten... maar idd,de pompen gaan vaker stuk.

maarten4874 0
badge

14 jaar

Bij deze motoren zit de drukregelaar als ik het goed heb in de tank zelf..

deze gaan bij LPG auto's ook vak kapot, dan bouwd de boel ook geen druk op.

Brandstof druk moet er ook op blijven staan als de motor uit is geduren minimaal 5 minuten..

als je dan toch aan het meten ben, controleer dat gelijk ook eens.

ik heb bij de Z18XE (bloedverwant van de astra-G X16XEL). verstopte injectoren gehad, was ook vim LPG daardoor blijft de oude benzine lang in de Injectorrails aanwezig (ivm de brandstofdruk DIRECT in de tank geregeld word, en niet rondgepompt word)

oude benzine verdikt totdat het wel rubber lijkt, en dan zitten de injectoren dicht.

ik heb deze Met een verwarmde ultrasoon reiniger gerienigd, auto loopt weer als een zonnetje.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.