close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Signum: Wervelkleppen 19 tdci

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1900

Dag samen, één van zijn wervelkleppen is los, duidelijk hoorbaar en je ziet een kleine stangetje bewegen aan de bovenkant van de inlaattraject, als je die stangetje tegenhoud is het geluid weg.
Zijn deze klepjes apart te verkrijgen of moet zijn hele inlaatcollector vervangen worden ?, op e-bay heb ik ze gezien, volledige collector.
Dikke gr.Jantje

Geplaatst door

firedriver (335)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zal mijn broer eens contacteren, op e-bay een volledige nieuwe aan een schone prijsje, wel is het zo dat bij deze motoren zijn distributieriem gedemonteerd moet worden omwille dat zijn injectiepomp gemonteerd is op zijn inlaatvollector, systeem kan ook zonder deze kleppen maar dan moet zijn software ook aangepast worden, ik ben voorstaander van om een andere collector te monteren, zal zien wat mijn broer zijn beslissing zal zijn, gr.Jantje

Als je de tapeinden van het inlaatspruistuk er uit draait kun de hogedruk pomp laten zitten.

Heb er al diversen gedaan op die manier.

R_Bakker 0
badge

8 jaar

Hey R_Bakker,
Via deze filmpje hebben ze die pomp gedemonteerd, maar zal zeker op jouw manier uitvoeren waarvoor dank, ik dacht eerst dat de pomp op de inlaatcollector gemonteerd was maar ben gisteren bij mijn broer geweest maar het is zijn egr dat gemonteerd was aan de collector. had toen alleen de foto bekeken van die collector.gr.Jantje



https://www.youtube.com/watch?v=G7kMp87_...

Deze week zou ik de collector binnenkrijgen, zeg R_Bakker om die tapeinden los te draaien gebruik je de 2 moerenmethode en kom je er gemakkelijk aan ? komende weekend ga ik eraan beginnen.gr.

Zaterdag begin ik eraan, maar op vraag van mijn broer had hij ook liever dat ik zijn distributie vervangt, en langs de andere kant kom ik zeker aan die 2 moeren van zijn collector na het demonteren van zijn injectiepomp. gr.Jantje

Oei R_Bakker, en andere collega's,

Was zaterdag eraan begonnen en blijkt dat ik niet zijn juiste distributieset had, de nieuwe had 10 tanden te weinig en zijn waterpomp was ook niet de juiste, dacht dat mijn broer zijn wagen 120 pk had maar zijn wagen heeft 150 pk, zou een riem moeten zijn van 199 tanden, tweede week van mei zal ik terug eraan werken, heb wel alles terug gemonteerd zodat mijn broer terug kan rijden, en die injectiepomp moet er toch af omdat ik aan zijn laatste moer niet kan aankomen van zijn inlaatcollector, en dan zou ik nog een tool moeten maken om de tandwiel van deze pomp te demonteren, had het probeert met een schroevendraaier en rads schroevendraaier gebroken, zal zeker geen risico's nemen.
Zou zo één waterpomp moeten zijn.
Voor een 150 pk.


In plaats van deze voor een 120 pk.


Voila. Gr.Jantje

Dag samen,
Zondag terug aan die wagen werken
Had iets op internet gevonden dat je de polie van zijn injectiepomp kan vastdraaien aan zijn blok en zo zijn pomp kan demonteren zonder zijn distributie te demonteren en na het demonteren van zijn polie, je kan de boutjes van zijn distributiedeksel gebruiken om deze polie vast te draaien tegen zijn blok maar heb een tool gemaakt om die polie tegen te houden, vorige week een schroevendraaier gebruikt waarvan deze was gebroken en een klein stukje van de pomp maar geen drama was zeker er niet goed van, en heb ondertss. zijn juiste waterpomp en riem, alleen die collector nog, zal wel moeten lukken hé.
Gewoon alles opschrijven en zeker niet opjagen, één keer als zijn pomp, egr klep, accumulator e.d. zal ik toch zeker aan die moeren aankomen. zal iets laten horen.
gr.Jantje

Voila, collector zit erop alles gemonteerd en wagen is terug in orde, ik geef het toe, niet voor herhaling vatbaar, gewoon een moeilijke wagen geweest, je komt niet overal gemakkelijk aan en je moet letterlijk op dat motor liggen om erachter aan te komen, maar ben er vanaf .

Dikke gr.Jantje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.