Opel Corsa: wiellager vervangen .... hoe ????

Bouwjaar: 1988

ik moet rechtsvoor een wiellager vervangen . iemand een idee hoe ik dat moet gaan doen ?

wilf12

Geplaatst door wilf12 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden

Veerpoot uitbouwen en het lager vervangen door middel van een hydraulische pers.
Dit kun je dus niet zelf doen .
Sommige garages doen het "aan de auto" , maar dit kun je dus ook niet zelf. Tenzij je het gereedschap en de kennis hebt.
zoek in dit geval een garage die niet te duur is en koop daar ook het nieuwe lager (tip).
Is ongeveer 1 uurtje werk.

mvg,
Hans.

tijne (0), 18 jaar geleden

je kan ook op de sloop voor 35 euro een voor pootje hallen en die er onder schroeven ben je klaar.

gr tijne

biomus (0), 18 jaar geleden

MArtijn,

En de uitlijning dan??

tijne (0), 18 jaar geleden

nou eerst maar is afwachten als die poot er onder zit ik heb er een vervangen en hoefde NIET uit te lijnen omdat het nog goed was en anders kost het je nog is 40 euro maar voor 75 euro laat je er bij de dealer geen nieuwe lager in zetten dus nog steeds goed koper.

gr tijne

mvdkant (0), 18 jaar geleden

ik krijg steeds meer ????? van de uitleg hier (of ik moet er naast zitten)

het gaat toch om een voorwiellager en toch niet om een voorpoot?

het voorwiellager zit ingebouwd in de naaf en dat lager is een naaldlager als ik me niet vergis. om deze zelf te vervangen is bijna niet te doen (als je hem heel wilt houden)

idee van martijn heb ik al eens gedaan maar vraag dan niet om een voorpoot maar om een naaf met goede lagers.

het inbouwen van de naaf is lastig vant je moet alles uit die oude naaf halen en inbouwen in de nieuwe, zoals, veerpoot, stuurkogel, wieldraagarm en remschijf met klauw.

om de veerpoot uit de naaf te krijgen (is mijn manier) de moeren van de veerpoot in de motorruimte iets losdraaien zodat je wat speling krijgt op de poot en dan de oude naaf lostikken met een hamer.

hierna moet in de meeste gevallen de auto worden uitgelijnd.

wat je ook nog kan doen is met de naaf naar de garage gaan en er daar een nieuw lager in te laten persen.

moet te doen zijn. suc6

groet,
martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.