Aangezien mijn abs lampje regelmatig aan gaat en ik er na metingen toch vrij zeker van ben dat het de sensor in de wielnaaf is wil ik deze vervangen. Nu zag ik in mijn werkplaats handboek staan dat de naafmoer als volgt moet worden vastgezet: Eerst op 120Nm dan los draaien dan weer vast op 20Nm en dan nog eens 80 graden. Weet iemand of dit klopt? Hij zit dan niet echt heel vast ik denk dat je op deze manier niet boven de 50Nm uitkomt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het zo beschreve n staat waarom dan twiifelen en je hebt 4 naven waar de storing in kan zitten zou eerst uitlezen lijktmij
Die beschrijving in jou werkplaats handboek klopt als een bus.
Je moet echter wel een nieuwe moer gebruiken...
Uitlezen bied in dit geval niet echt een opslossing. Als met uitlezen wordt gezegd sensor linksvoor dan kan het nog steeds in de bekabeling of de connector bij de abspomp zijn. Voordat je een dure naaf vervangt is het verstandig de ohmse weerstand van de sensor zelf te meten zodat je alle bekabeling uitsluit. Nog mooier is om met een scope naar de pulsen van de sensor te kijken maar ik snap dat niet iedereen die luxe heeft;)
Nieuwe moer is ook besteld, bedankt voor de info.
10 jaar
Oke, we gaan er van uit dat het helemaal goed komt.
Succes verder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar