close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Zafira: zafira 2001 trekt niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000cc

foutcodes : P1125 - critical system 1 en P0400 Critical malfunction 2
Reeds LMM vervangen, geen resultaat ook mazoutfilter vervangen = geen resultaat.
Als servicelamp plotseling oplicht trekt auto als oude tractor, lichtje uit : alles perfect.
Maar eerst was dit sporadisch, maar nu DAGELIJKS.
tips?????????

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou eerst regelklepje turbodruk vervangen.. gaan geregeld..

garageburgwal 0
badge

16 jaar

Controleer de vacuumslangen en turboslangen eens goed op lekkages.

marco2809 0
badge

16 jaar

en zorg voor een correct oliepeil ivm slecht werkende vacuumpomp bij te weinig olie..

Opeltje 0
badge

16 jaar

heb wel een zugend/sissend geluid ondervonden aan twee klepjes die ter hoogte van de linkerkoplamp staan. Maar kan het niet echt thuisbrengen....

jhl 0
badge

16 jaar

dat duid vaak op een vacuumlek.....contoleer dus de klepjes en de slangetjes goed!!

Opeltje 0
badge

16 jaar

Deze brommen altijd....

danny1929 0
badge

16 jaar

[quote=danny1929]Deze brommen altijd....[/quote]
brommen is iets anders dan: een zugend/sissend geluid..........

Opeltje 0
badge

16 jaar

't is wel degelijk een sissend geluid. Niet brommen.

jhl 0
badge

16 jaar

Bij deze motoren zijn vaak de egr klep en de variabele kleppen in het inlaatspruitstuk zeer vervuild. Je hebt dan dezelfde storing. De egr klep vervangen en het onderste gedeelte van het inlaatspruitstuk eraf halen en met ontvetter of motorreiniger schoonmaken. Als je de egrklep erafhaalt en je kijkt in het gat van het inlaatspruitstuk dan zie je allemaal van die zwarte pek. En dan weet je genoeg!!!

Succes hiermee, Passatje

Passatje 0
badge

16 jaar

kan ik deze egr-klep ook afsluiten om te testen collega's???

jhl 0
badge

16 jaar

Passatje de egrklep bij deze motor zit toch vooraan op de motor? De plasticklep (!) op het voorste inlaatspruitstuk? Ik heb deze eraf gehaald, deze was vol smeer.... Klant rijdt terug en ik wacht op nieuws.............

jhl 0
badge

16 jaar

Laat de auto stationair draaien en voel of de wastegatestang heel moeilijk te bewegen is.Ik heb het al vaker geadviseerd maar dit is echt een hele snelle manier om het hele vacuumsysteem uit te sluiten inc. de turbo eppc.
Als de stang echt zwaar gaat hoef je daar dus helemaal niet meer naar te kijken!Werkt bij alle 2 liter diesels.
Groetjes Danny.

danny1929 0
badge

16 jaar

die stang achter de motor kun je bij wijze van spreken met twee vingers weg en weer bewegen als de motor niet draait. Als hij draait heb ik nog niet geprobeerd. Klant rijdt momenteel en ging mij iets laten weten.

jhl 0
badge

16 jaar

Hallo,
ik ben nieuw hier en had hetzelfde probleem met mijn Zafira.
Had ook al de LMM vervangen en geen resultaat.
Vandaag dan na het lezen op dit heel interessant forum heb ik de EGR klep eruit gehaald.
Deze was dus helemaal vervuild door roet, heb ze niet vervangen daar je dezer dagen niet een stukken geraakt, maar ze dus gekuist.
Proefritje gaan doen en alles was OK.
Deze hoeft dus niet vervangen te worden als ze nog werkt, en alleen maar vastzit door roet.
Zo kan je uw klant goedkoop dienen.
Nu was het wel geen auto van een klant, maar mijn vrouw haar auto.

Wimpie007 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.