foutcodes : P1125 - critical system 1 en P0400 Critical malfunction 2
Reeds LMM vervangen, geen resultaat ook mazoutfilter vervangen = geen resultaat.
Als servicelamp plotseling oplicht trekt auto als oude tractor, lichtje uit : alles perfect.
Maar eerst was dit sporadisch, maar nu DAGELIJKS.
tips?????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst regelklepje turbodruk vervangen.. gaan geregeld..
Controleer de vacuumslangen en turboslangen eens goed op lekkages.
en zorg voor een correct oliepeil ivm slecht werkende vacuumpomp bij te weinig olie..
heb wel een zugend/sissend geluid ondervonden aan twee klepjes die ter hoogte van de linkerkoplamp staan. Maar kan het niet echt thuisbrengen....
dat duid vaak op een vacuumlek.....contoleer dus de klepjes en de slangetjes goed!!
Deze brommen altijd....
[quote=danny1929]Deze brommen altijd....[/quote]
brommen is iets anders dan: een zugend/sissend geluid..........
't is wel degelijk een sissend geluid. Niet brommen.
Bij deze motoren zijn vaak de egr klep en de variabele kleppen in het inlaatspruitstuk zeer vervuild. Je hebt dan dezelfde storing. De egr klep vervangen en het onderste gedeelte van het inlaatspruitstuk eraf halen en met ontvetter of motorreiniger schoonmaken. Als je de egrklep erafhaalt en je kijkt in het gat van het inlaatspruitstuk dan zie je allemaal van die zwarte pek. En dan weet je genoeg!!!
Succes hiermee, Passatje
kan ik deze egr-klep ook afsluiten om te testen collega's???
Passatje de egrklep bij deze motor zit toch vooraan op de motor? De plasticklep (!) op het voorste inlaatspruitstuk? Ik heb deze eraf gehaald, deze was vol smeer.... Klant rijdt terug en ik wacht op nieuws.............
Laat de auto stationair draaien en voel of de wastegatestang heel moeilijk te bewegen is.Ik heb het al vaker geadviseerd maar dit is echt een hele snelle manier om het hele vacuumsysteem uit te sluiten inc. de turbo eppc.
Als de stang echt zwaar gaat hoef je daar dus helemaal niet meer naar te kijken!Werkt bij alle 2 liter diesels.
Groetjes Danny.
die stang achter de motor kun je bij wijze van spreken met twee vingers weg en weer bewegen als de motor niet draait. Als hij draait heb ik nog niet geprobeerd. Klant rijdt momenteel en ging mij iets laten weten.
Hallo,
ik ben nieuw hier en had hetzelfde probleem met mijn Zafira.
Had ook al de LMM vervangen en geen resultaat.
Vandaag dan na het lezen op dit heel interessant forum heb ik de EGR klep eruit gehaald.
Deze was dus helemaal vervuild door roet, heb ze niet vervangen daar je dezer dagen niet een stukken geraakt, maar ze dus gekuist.
Proefritje gaan doen en alles was OK.
Deze hoeft dus niet vervangen te worden als ze nog werkt, en alleen maar vastzit door roet.
Zo kan je uw klant goedkoop dienen.
Nu was het wel geen auto van een klant, maar mijn vrouw haar auto.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar