hallo
heben een zafira binnengekregen die niet meer liep
brandstofpomp defect(bekend probleem toch?)
ik heb een nieuwe pomp gemonteerd loopt weer als een zonnetje
alleen nu komt het probleem als de motor koud is start hij direct
als je een paar kilometer gereden hebt en je zet hem uit en probeerd
na een half uurtje te starten slaat hij niet aan dit gaat gepaard met hevige
blauwe rookpluim lijkt op onverbrande diesel
alles gecontroleerd op een lekkage of iets maar niets geks te vinden
contact gehad met de leverancier van de pomp en dacht dat de nieuwe pomp
niet goed was dus weer een nieuwe pomp gemonteerd maar het probleem blijft
wie kan mij helpen??
gr ruud
Geplaatst door ruudvw (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
kronenburg (0) PRO, 13 jaar geleden
heb je hem al uit laten lezen?? misschien ergens een temperatuursensor niet in orde...
brandstoffilter vervangen?? niet per ongelijk benzine in de tank??
zijn de verstuivers nog wel 100% goed, als zo'n pomp versleten is kan ik het mij voorstellen dat er gruis bij de verstuivers terecht kan komen, en det vinden ze vast niet leuk..
dus:
eerst uitlezen,
brandstoffilter vv.
verstuivers laten testen.
ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden
brandstof filter is vervangen
is uitgelezen geen foutcodes
en de pomp was electronich kapot dus er kan eigenlijk geen gruis in de
injector komen
ik vind het zo raar dat hij het alleen doet als je net gereden hebt
en koud gewoon perfect start
kronenburg (0) PRO, 13 jaar geleden
raar verhaal, je zult bijna aan de computer gaan denken...
heb je al eens goed rondgebeld met een aantal diesselspecialisten van het land? die hebben vast nog wel wat ideetjes.
ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden
heb vandaag de o ringen nog getest met een vacuum meter
en heb ook nog contact met verschillende daelers en diesel tenischi
allen niemand kan een duidelijke verklaring geven beginnen allemaal met terug loop van de diesel
maar vanaf het moment dat ik begin te starten komt er blauwe rook uit lijkt op onverbrande diesel
lijkt mij meer of de pom toch niet helemaal goed op tijd staat of een compressie probleem
wordt vervolgt.
ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden
probleem opgelost
motor had warm te weinig compressie
heb tegelijk met de pomp vv het inlaat spruitstuk gereinigd ivm met koolaanslag (zat helemaal dicht)
waarschijnlijk is er van die kool tussen de kleppen gekomen en sloten deze niet meer goed af
heb hem goed gereinigd met forte diesel intake cleaner en toen was het goed hopen dat het zo blijft
bedankt voor de hulp
gr ruud
kronenburg (0) PRO, 13 jaar geleden
OKé, mooi opgelost!
Begrijp alleen nog niet waarom dit temperatuurafhankelijk was... maar goed, hij doet het weer!
ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden
ik snap het ook nog niet helemaal maar ja er zijn wel meer raadsels in de wereld van de autos
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
misschien de olie te dik,waardoor de klepstoters niet helemaal gevuld kunnen worden??
ruudvw (0) PRO, 13 jaar geleden
zit 5w30 op die er op hoort volgens kroon oil