auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Zweterigheid cilinderkop/kleppendeksel

Bouwjaar: 1995

Hallo iedereen,

ik heb Opel Astra F uit 1995. Het is 1.4NZ, nu zag ik het volgende toen ik olie ging bijvullen : bij de kleppendekselpakking is het ietwat zweterig, daarna volgt er nog een pakking (ik weet niet of dit de koppaking is) deze zweet ook iets, en dan waar de kop (in zijn geheel) op het blok is gemonteerd zweet de pakking iets koelvloeistof. Na 5000km misschien een 0,5 liter olie verbruikt en het koelvloeistof staat bij koude motor iets onder pijl. Er zitten in het expansievat geen (lucht)belletjes.

In afwachting van jullie reactie,

Grtz Wouter

Geplaatst door

Wouter12332 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olie verbruik is niet overdreven hoog. ook niet overdreven laag, maar niet ernstig

Meestal zijn de klepdeksel pakkingen slecht bij deze auto's en zweten iets.

Nokkenas zit kaal op de kop daar zit geen pakking tussen.

Koelvloeistof uit de koppaking betekend koppaking vervangen,
Komt nog wel eens voor bij opel 8v motoren.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

De klepdeksel pakking is direct de eerste pakking, deze zit onder de bovenstedeksel. De koppakking zit in het midden van het blok.

De klepdekselpakking zweef en lek wel vaker, als deze teveel lekt kan dr gemakkelijk een nieuwe tussen, zijn ook niet mega duur. Zweten mag, bij lekker zou ik hem vervangen. Als het blok echt vies is zou ik hem wel vervangen...

Verder zou ik eerst kijken hoeveel koelvloeistof hij gebruikt, bij geen verbruik zou ik de koppakking eerst zo laten. Deze pakking is aanzienlijk duurder en dan kan je ook meteen meerdere dingen meepakken.

MartijnGR 0
badge

19 jaar

Het blok is niet echt direct smerig....naar mijn mening wel maar dat zal wel komen omdat ik liever een kurkdroog blok zie. Maar koelvloeistof gebruikt de auto volgens mij niet. Het pijl staat al drie maanden op hetzelfde niveau.

Maar koppakking vervangen is dat erg moeilijk bij deze auto? Moet ik ook meteen de kop laten vlakken? Stel ik zou de koppakking vervangen doe ik er goed aan om dan meteen nog meer te vervangen? De distributieriem is 10.000km geleden vervangen.

In ieder geval al bedankt voor jullie reacties!

Grtz Wouter

Wouter12332 0

19 jaar

Waarom wil je de koppakking vervangen dan? Ik zie zo 123 het nut nu niet...

Als je hem vervangen moet je rekenen op ongeveer 200 euro aan kosten, zoals:

-koppakking +/- 50,-
-nieuwe kopbouten
-nieuwe olie + filter
-nieuwe koelvloeistof
-waterpomp misschien
-kopvlakken is idd aan te raden
-klepstelhoedjes (vermindert het olie gebruik en je kan ernu vrij gemakkelijk bij) a 2euro perk stuk = 16 euro bij 8 klepper
-nieuwe klepdekselpakking
-wat extra bij komende dingetjes...
- + wat ik nog zo 123 ff vergeten ben.

Het ligt er allemaal ook een beetje aan hoeveel het blok gelopen heeft en hoelang je ernog in wilt rijden natuurlijk...

MartijnGR 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.