close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 1.1 startproblemen bij vochtig weer

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Mijn Peugeot 106 1.1. uit 1998 is een heerlijk autootje, zuinig, airco enz enz. Eigenlijk heel tevreden dus. Hij heeft als enige makke dat hij altijd pas na 2 keer proberen, de derde keer past start, vooral bij vochtig weer. Startmotor draait rond, maar hij slaat niet aan. Maar ach, de derde keer start ie altijd....
Tot afgelopen week. Auto naar de garage gebracht, bougies vervangen, kabels zijn ingespoten en verder wisten ze het daar ook niet. Als ze verder zouden gaan zoeken kon het heel kostbaar worden. Eerst dus maar zo proberen. Maar wederom doet ie het steeds niet. Mij is ook aangeraden eens een keer niet bij de witte pomp te tanken, maar bij een Shell-station ofzo, misschien ligt het daaraan? Ik ben in staat om de auto weg te doen, omdat ik er niet meer op kan vertrouwen. Er staan al wat onderwerpen over startproblemen, maar ze zijn toch weer net even anders dan die van mij. Heeft iemand een idee wat te doen? Relais? Bobine? Alvast bedankt voor jullie moeite.

Els

Geplaatst door

start106 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Krijgt de auto eigenlijk wel regulier onderhoud...........??

Het systematisch NIET uitvoeren van onderhoud danwel het NIET preventief vervangen van onderdelen leidt uiteindelijk tot storingen.
ZELFS met gewone dure V-power benzine van Shell.......

Zuinig rijden betekent dus NIET automatisch ook bezuinigen op onderhoud.......

Santa 0

17 jaar

Ja zeker, hij heeft alle beurten gehad bij de dealer. Ik heb het steeds aangekaart als ie bij de garage kwam dat ie pas de 3e keer start, maar na de beurt vertelden ze me, zou ie het weer goed doen. Dat was dus niet het geval, maar op een gegeven moment was het voor mij 'gewoon'. Hij deed dit nl. al 9 jaar lang, maar had me nog nooit laten staan.

start106 0

17 jaar

Hmmm, klinkt niet best.........
Zou jij eigenlijk wel willen weten wat er aan schort??
Stel je voor dat de oplossing heel simpel is en HIER wordt gegeven.....
Heb je al die jaren dik betaald voor iets wat NOOIT is opgelost!
Gewetensvraagje?

Santa 0

17 jaar

Tot nu toe kon ik, ondanks dit 'ongemak', gewoon vertrouwen op m'n auto. Maar nu ik niet zeker weet of ie het wel of niet doet als ik weg wil of moet, wordt het natuurlijk erg vervelend. Als het een simpele oplossing blijkt te zijn, ga ik natuurlijk wel even terug naar de garage. In ieder geval om te vertellen wat het is voor een evt. volgende die met dit probleem komt te staan.
Het liefst hou ik gewoon de 106, want verder is het een heerlijk autootje in goede staat. Nieuwe bandjes, nieuwe uitlaat, airco gedaan enz. enz.
Dus ehh..... heb jij een idee wat eraan m'n 106 schort?

start106 0

17 jaar

Is zo op afstand altijd moeiljk te zeggen. Het zou idd in de ontsteking kunnen zitten. Evt. klepspeling. Maar het zou ook nog wel in de benzineaanvoer kunnen zitten.

Of gewoon iets simpels zoals een temperatuursensor.

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.