close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 gti smoort en ploft tjdens koude start

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Ik zit al een tijd met het volgende probleem met mij 106gti uit 2002 en ik hoop dat iemand mij misschien iets van een oplossing aan kan reiken.

Ik heb al heel lang dat als ik de motor start als deze koud is en ik meteen weg rij, dat de motor in houdt op het moment dat ik gas geef gas geef. Als ik dan mijn voet op het gaspedaal hou dan smoort ie steeds verder en valt uit. Als ik hem eerst 15 sec bijvoorbeeld laat draaien dan kan ik gewoon wegrijden

Nu is het de laatste tijd zo erg geworden dat als ik hem start en in z`n vrij laat staan en ik geef gas dat ie smoort en als ik dan een paar keer gas achter elkaar geef dan ie dan een knal laat horen.
De enige manier om weg te rijden is hele kleine tikjes tegen het gaspedaal geven tot het toerental heel langzaam steeds hoger komt en dan kan je hem langzaam steeds verder door halen en als je dat een tijdje doet dan zijn de problemen weg.
Moet er wel bij vermelden dat dan de uitlaatgassen aardig naar benzine gaan stinken dus ik zou zeggen dat ie verzuipt ofzo.
Als de auto eenmaal een beetje op temperatuur is dan zijn de problemen weg en rijdt de auto prima.
Maar als ik de auto start en ik zet hem bijvoorbeeld 100 meter later weer uit en start hem even later weer dan wil de motor nog wel eens op 3 poten lopen in plaats van 4, dus misschien ook weer dat ie verzuipt en dat 1 van de bougies nat worden.

Het motormanagement lampje brandt niet, ik geef geen gas bij het starten, de motor slaat verder wel prima aan en de computer resetten door de accu polen eraf te gooien helpt ook niet.

Ik rijdt wel met een open luchtfilter maar ik kan me niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.



Nou het is een heel verhaal en ik hoop dat iemand of een oplossing heeft of een goed idee.



groeten van jim

Geplaatst door

Jim106gti (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jim een echte oplossing heb ik niet maar er zal toch wat mis zijn dus mijn advies is laat je motor uitlezen op storingen ook al brandt je lampje niet dat wil nog niet zeggen dat er geen storingen in het geheugen zijn opgeslagen.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

ik had gehoopt dat het misschien een bekend kwaaltje zou zijn van deze auto.

even goed bedankt voor je reactie


groeten jim

Jim106gti 0

18 jaar

jim daar ben ik niet zo mee op de hoogte maar bij alle auto s is het tegenwoordig het eerste wat je doet de storingen uitlezen dus dat geld ook voor die van jou want misschien weet je dan in wat voor richting je moet zoeken.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

je dat weet ik, ben zelf ook monteur maar niet bij peugeot.
maar ja niet geschoten, altijd mis he?

groeten jim

Jim106gti 0

18 jaar

ja jim dat is zo maar vaak is gissen missen.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

het heeft niks met gissen te maken, het is gewoon zo dat als ik iets zelf kan doen dan doe ik het ook liever zelf, voordat ik de auto naar de dealer breng

groeten jim

Jim106gti 0

18 jaar

jim dat doe ik ook zo maar ik kan ze ook niet uitlezen en dat laat ik dan effe doen en dan ga ik verder weer zelf verder.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

ik vind het prima, maar deze discussie gaat alleen maar over het feit wie het laatse woord heeft.

Als iemand wat nuttigs toe te voegen heeft dan hoor ik het graag

groeten jim

Jim106gti 0

18 jaar

Ik denk dat het weldegelijk nuttig is om de storing codes(lees p codes) uit te lezen bij de dealer.
Een universeel kan meestal alleen maar de eobd codes uitlezen en niet de codes van de fabrikant zelf. Heb je overigens al brandstofdruk gemeten ? (ongeveer 3 bar) En wat gebeurt er als je retour dicht knijpt ? loopt de druk dan op ? Als je laat uitlezen kijk dan in of laat in de meting gegevens controleren of de ingaande signalen kloppen met speciale aandacht voor de gasklep potentio meter.

T luteijn 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.